[Czuwaj] pytanie o powszechno¶æ

Radek Paszkowski radekpa3 w wp.pl
Czw, 5 Sty 2006, 17:22:24 CET

Grzegorz Ca³ek napisa³(a):
> W zwi±zku z tym, ¿e przygotowujê w³a¶nie s³ownik harcersko-polski, mam
> pytanie, czy okre¶lenia: pigu³a (pielêgniarka) i habeta (HBT- harcerski
> bieg terenowy) s± ogólnopolskie, czy to tylko lokalnuie wystêpuj±ce
> terminy.

Pigu³a jest do¶æ powszechna, aczkolwiek inne znaczenie jest to¿same z
"plomb±" i zdefasonowaniem facjaty, st±d mo¿e nie zawsze warto siê
dopominaæ pigu³y ;)))

HaBeTa wydaje mi siê zjawiskiem mazowieckim. W moim dawnym s³upskim
¶rodowisku termin nie by³ znany, dopóki nie zaczêli¶my je¼dziæ krêgiem
instruktorskim na nocny rajd "Wielka Nied¼wiedzica", organizowany
niegdy¶ przez WAKI z WAT.

Radek

--
Czlowiek nie po to zostal stworzony, by pracowac,