[Czuwaj] pytanie o powszechność

Michał Górecki g00rek w wp.pl
Czw, 5 Sty 2006, 22:47:24 CET

Seascout napisał(a):
> A jak u was mówi się na getry? Bo słyszałem o sztucach, wyłogach, wykładkach
> :)

Ależ Rafale!

Na getry na południu polski mówi się sztuce. Co ciekawe getry nie maja
liczby pojedyńczej, natomiast sztuce mają. Więc jeśli zgubimy jedną
część getrów to pozostaje nam sztuca :)
 (Co ciekawsze poprawną formą jest getrÓW a nie getr!)

Natomiast wywijki (a co to takiego;) nazywane są gdzieniegdzie wyłogami,
lub wywijakami, czy też wywijańcami. Brr. Więcej nazw niż zastosowań ;)

g00rek

P.S. moja wiedza dziewiarska wzrosła ostatnio o zakres produkcji skarpet
/ getrów. Jak ktoś chce to z chęcią porozmawiam o wyższości maszyn
jednogłowicowych nad maszynami dwugłowicowymi ;)

P.S.S. Panowie jak myślicie, czy miałyby wzięcie skarpety, w kolorze
pasującym do spodni galowych (czarne lub ciemnozielone) z logo zhp z
boku (wplecionym podczas tkania skarpety) ?