Re: [Czuwaj] Re: Kary było pytanie o powszechność

jowitas.jowitas w neostrada.pl jowitas.jowitas w neostrada.pl
Wto, 10 Sty 2006, 22:40:32 CET

Kary fizyczne? To głupota świadcząca o głupocie karzącego. Karzący winien
zrozumieć co zrobił źle i czy da się naprawić to co zrobił oraz pamiętał na
przyszłość nie powtarzać tego błędu.A pompki za nie wzięcie czegoś na obóz
chyba tylko temu który je chciał zaaplikować podwładnym. Aby myślenie mu nie
przeszkadzało w pracy lecz by było używane.
Sam pamiętam będąc harcerzem różne kary np zastęp nie mógł zasnąć na obozie
to wychodził przed namiot i stał na baczność i znów do spania tak kilka razy
spaliśmy do pobótki 2 godziny. Czy nie lepiej było nam chwilę poszaleć sami
byśmy zasnęli. A tym co spali nasze ciche rozmowy nie przeszkadzały bo
spali.

Leszek S.

----- Original Message -----
From: "Dominik Jan Domin" <djdomin w biol.uni.torun.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Monday, January 09, 2006 7:19 PM
Subject: Re: [Czuwaj] Re: Kary było pytanie o powszechność

----- Original Message -----
From: "marcin wojtczak" <majcin w autograf.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Monday, 09 January 2006 19:01

> Niedawno na studiach próbowaliśmy odpowiedzieć na pytanie czy w ogóle
> istnieją mądre kary, i doszliśmy do wniosków, że mądre może być:
> 1. gdy winny ponosi konsekwencje swojego czynu, np. zapomniał sledzi do
> namiotu, to musi je sobie wystrugac z patyków
> 2. gdy winny musi naprawić szkodę, którą wyrządził
> 3. gdy winny musi sie skonfrontowac z ofiaru i uświadmić, że swoim
> zahconiem wyrzadził komuś krzywdę.
> Ty lko, że to nie są kary.

A czy coś innego MUSISZ AZ TAK CZĘSTO STOSOWAĆ?? Z moich obserwacji wynika,
że to w znacznej częsci wystarcza. Ale trzeba umieć zastosować te punkty.

> I do tego wymagaja one sporo umiejętności i wyczucia w stosowaniu, a kara,
> zwąłszcza fizyczna, jest jak walnie młotkiem po głowie.

Acha, to mi się podoba: Kto stosuje kare fizyczną, ten GŁĄB bez
umiejętności.

> A czy kara jest fizyczn czy inna (psychiczna?) nie ma większego znaczenia,
> tylko, że kary inne niż fizyczne uchodzą za delikatniejsze i dlatego są
> bezpieczniejsze dla karzącego.

Panie! Ty widzisz to i nie grzmisz?? Teraz tak uczą na studiach?? Ludzie...
i to jeszcze pisze harcerz.Instruktor. Ech... nie ma już chyba dla mnie
miejsca w tej organizacji.

A zatem: w podanym przeze mnie przykładzie z padnij / powstań - uważasz to,
jak zrozumiałem Twój list, za właściwe??

Ech...

DJD