Re: [Czuwaj] Re: Kary było pytanie o powszechność

jowitas.jowitas w neostrada.pl jowitas.jowitas w neostrada.pl
Wto, 10 Sty 2006, 22:50:33 CET

Pytasz czy inne osoby ...
Same po mału szykowały się by pójść w ślady ratownika. Po ponownym podejściu
i w czasie czyszczenia akwenu okazało się, że ratownik miał więcej szczęścia
niż rozumu. Trafił w wolne miejsce bo w tej okolicy, aż roiło się od gałęzi
i innych korzeni. Myślę, że swój głupi skok zapamiętał do końca życia i na
całe szczęście obyło się to bez konsekwencji zdrowotnych a i pozostali
uczestnicy zrozumieli dlaczego sprawdzenie dna przed pływaniem i skokami
jest tak ważne. Poza tym nie było tam aż tak głęboko i tylko doświadczony
skoczek miał pewność wyjść cało.

Pozdrawiam

Leszek S.
----- Original Message -----
From: "Dominik Jan Domin" <djdomin w biol.uni.torun.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Monday, January 09, 2006 7:24 PM
Subject: Re: [Czuwaj] Re: Kary było pytanie o powszechność

----- Original Message -----
From: <jowitas.jowitas w neostrada.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Monday, 09 January 2006 19:00

> "Kapralstwo" wydaje mi się, że Dominikowi nie chodziło o kary
> przekraczające granice zdrowego rozsądku. Ale kara stosowana umięjętnie
> jest często bardziej motywująca do nie robienia tego.
> Bo czy skoki do wody po wyraźnym zakazie na nieznanym akwenie, bez
> sprawdzenia dna i do tego przez ratownika nagrodzić?. Kara była uciążliwa
> zakaz kąpieli przy 35 stopniowym upale dla całego obozu. I zajęcia w
> lesie. Ale byli to na dzień dzisiejszy wędrownicy. Na nagrodę myślę nie
> było tu miejsca.

A kto tu mówi o nagrodzie??

Ale czy ja pisałem o wychowywaniu, czy o kapralstwie??

Tyle, że wspomniane były "kary fizyczne", a tegoż zakazu kapieli nie uznaję
za karę fizyczną. Chyba, że mądra pedagogika jakość inaczej to klasyfikuje.

Ale kara - dla całego obozu za działania kilku osób? To jest wychowawcze??
Czy te inne osoby popierały skoki tamtych do wody?? Czy były przy tym i nie
reagowały w żaden sposób?? Chętnie bym usłyszał rozwinięcie Twojego posta.

DJD