[Czuwaj] Gorka czy dolek, czyli o seksie, gimnazjach i awangardzie(niezbyt krotkie)

Czw, 12 Sty 2006, 11:39:14 CET

----- Original Message -----
From: "Aleksander Senk" <senk w post.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Thursday, 12 January 2006 11:21
Subject: Re: [Czuwaj] Gorka czy dolek, czyli o seksie, gimnazjach i
awangardzie(niezbyt krotkie)

> Poglebie temat o tej awangardzie, bo - przyznam - piszac go myslalem takze
> o Tobie, ale myslalem, ze Ty bedziesz ta osoba, ktora zrozumiesz.
>
> Mowiac o awangardziej masz - wraz ze swoim A51 :) - na mysli nowoczesnosc
> form pracy, jakosc sprzetu itp.
> Ale jakos nie mozecie sobie poradzic z ta awanfardowoscia w dziedzinie
> wychowania, wartosci, stylu zycia. Tutaj widze - pisze o tym g00rek -
> taktyke trzymania sie "trzy kroki za" obecnie panujacymi normami
> obyczajowymi. Jakos to malo awangardowe, tworcze i glebokie, a w ruchu
> [...]

A niedawno czytałem, jak to kilka szkół w Krakowie, awangardowo, wprowadza
umundurowanie. Oczywiście nie paskudne foliowe fartuszki, ale umundurowanie.
Pomysł młodzieży. Czyż to nie jest awangarda, wśród obecnych postaw?

Awangardą jest obecnie być ponad - papką zamiast wartości. Mieć ideały i nie
wstydzić się ich. A jednoczesnie być spoko, ubierać się jak cżłowiek i
słuchac muzyki młodziezowej (w odróznieniu od oazowych pomysłów na ubiory).

Taka jest dla mnie awangarda w harcerstwie. Być na przodzie zmian - ale tych
pozytywnych. Trzymać jakość. W sprzęcie, w zajęciach, w wartościach.

Niestety, nie widzę tej awangardy.

DJD

PS. Co to jest ta [A51] ??