Re: [Czuwaj] wartości i normy - długie

Pią, 13 Sty 2006, 09:38:33 CET

----- Original Message -----
From: "Seascout" <seascout w go2.pl>
To: "'Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy.'" <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Friday, January 13, 2006 9:14 AM
Subject: RE: [Czuwaj] wartości i normy - długie

> Na ile wreszcie możliwa jest sytuacja, gdy żadna z tych 3 grup
> nie dąży do zdobycia pozycji dominującej w organizacji
> i narzucenia wypracowanych w niej rozwiązań...?

Wynika mi z tego ze zakładasz iż żadna z tych grup
TERAZ nie posiada pozycji dominujacej.
Tak ?

=====

Czesław jak zwykle prowokacyjny :)

PC============================
A musiałeś mi to popsuć ?
;-)) ;-))

=====
Ja nie uważam, bo nie widzę tych grup. Widzę nurty, a to co innego. I - jak
to w rozważaniach teoretycznych bywa - warto powrócić do przywołanej przez
Olka koncepcji M. Webera typów idealnych. Te nasze nurty, jeszcze nigdzie
nie opisane, to chyba właśnie takie weberowski typy idealne, a więc wytwór
teoretyczny, idealny, mający jedną wadę - nie występujący w takim kształcie
w przyrodzie.. Oznacza to, że pewnym grupom (gdyby powstały) może być bliżej
do jakiegoś nurtu idealnego (bądź dalej) ale nigdy go nie osiągną, bo typ
idealny jest nieosiągalny.

Tych którzy są najbliżej, nazywa się typami wzorcowymi.

Dobra, dobra ;-))

Skoro nie grupa, to czy któryś nurt ma teraz pozycję dominujacą ?

Czesław

.