Re[2]: [Czuwaj] Internetowy Katalog Baz i Ośrodków

Marcin Goleman marcin w wedrownictwo.net
Śro, 18 Sty 2006, 13:20:40 CET

MG> 1.
MG> Pamietam, ze powodem zamkniecia serwisu na zhp.pl
MG> byly bledy z systemie bezpieczenstwa. Czy juz zostaly
MG> usuniete? (pytam jako potencjalny uzytwkownik).

to jest calkowicie od poczatku napisany system, traktujemy go jako
kontynuacje tylko ze wzgledow "emocjonalnych" czy jak je zwal, po
prostu jest powtorzeniem pewnej koncepcji

MG> 2.
MG> Nie zgadzam sie, ze po zamknieciu serwisu powstala pustaka.
MG> Dowod tego jest na stronie http://www.osrodki.info.pl/

mysle, ze takich serwisow jest co najmniej jeszcze kilka (choc akurat
ten jest chyba jedynym sensownym i faktycznie pomocnym, co nie dziwi
przy zaangazowaniu Tomka w temat baz, zarowno gdy staly
bazy.zhp.org.pl ktorymi administrowal jak i pozniej gdy o nie walczyl
az w koncu zdecydowal sie sam zadzialac) ale realnie
jest to dalej pustka, nikt o nich nie wie w skali 'gobalnej', nie
twierdze ze bazy harcnetu cos zmienia, choc liczymy na to z kilku powodow
m.in.:
- system jest elementem wiekszego projektu i bedzie powiazany
funkcjonalnie z innymi serwisami i "uslugami", ktore sa kierowane do
roznych pionow organizacji i miejsc, np katalogiem stron, kontami
internetowymi (konta.harcnet.. to juz dwie choragwie i kilkanascie
hufcow,takze druzyny i szczepy, systematycznie ta ilosc rosnie), w
planach nastepne lacznie z dodatkami dla uzytkonikow kont a wlasciwie
ich serwisow
- docelowo chcemy umozliwic osrodkom z katalogu, tym ktore beda
zaintereowanie udostepnie oferty 'na zewnatrz' poprzez polaczenie
systemu z komercyjnymi rozwiazaniami ktore beda realizowane przez nas
np. dla Polskiej Agencji Rozwoju Turystyki - umozliwi im to wyjscie z
oferta w swiat gdzie odbiorca jest profilowany i poszukujacy a nie
przypadkowy badz zwiazany z harcerstwem
- funkcjonalnie jest to system przynajmniej z harcerskich raczej
najbardziej rozbudowny, a ciagle brakuje wyszukiwania ktore bedzie
najatrakcyjniejsza opcja dla poszukujacych i zgodnie z planem rozwoju
mamy zamiar juz z uzytkownikami uczynic go jeszcze atrakcyjniejszym
Czy sie sprawdzi? Analizujac poprzedni serwis i strony jednostek mam
wrazenie, ze o zapelnieniu pustki bedzie mogl mowic katalog
posiadajacy min. ok. 350-400 wpisów i to jeden aspekt kosmosu
informacyjengo naszej organizacji a drugi wskaznik to fakt, ze
informacja o katalogu dotrze do swiadomosci poszukujacych informacji,
a ten element badania to u nas ciagle czarna dziura
W kazdym razie warto probowac. A za wskaznik ciagle chyba trzeba
traktowac fakt ze ludzie na forach i listach ciagle zadaja pytanie o
bazy tu czy tam nie wiedzac gdzie ich szukac, a to oznacza dla mnie wlasnie
pustke, bo oni nie wiedza nawet ze maja gdzie szukac

MG> 3.
MG> Czy prawa autorskie do tego projektu nie naleza
MG> przypadkiem do ZHP? Jezeli projekt byl przygotowany
MG> w ramach prac z ZHP, to dla mnie jest oczywiste, ze
MG> tak wlasnie jest.
MG> Poza tym nie moge sie doszukac tego, czy tam sa jakies
MG> bazy wpisane (z poprzedniej bazy). Czy sa?

nie, Krzysiek czesciowo to wczesniej wyjasnil, ale najprosciej to
formalnie nie jest ten sam projekt,
nie, nie ma wpisow z poprzedniej bazy,
mysle ze w ogole pojawienie sie ich byloby z korzyscia dla
poszukujacych, ale nie wiemy nawet czy one dalej istnieja, a nasepne
ewentualne kroki to uzyskanie zgody autorow na przeniesienie i
aktualizacja z ich strony (systemy sie roznia)
A co do tego ze jak cos jest przygotowywane z ZHP to ZHP ma do tego
prawa jakos srednio sie zgodze ;) bo z takimi zalozeniami nigdy nie
dorobimy sie normalnych zasad realizacji zadan w ZHP polegajacych
m.in. na podpisywaniu umow wolontariackich i innych zwiazanych np.
m.in. z prawami autorskimi i majatkowymi, sam wielokrotnie odczulem
jak to jest w ZHP z wykorzytywaniem efektow czyjejs pracy nie zawsze
zgodnie z zalozeniami tworcy/tworcow, a czasami na ich
szkode/niekorzysc.

MG> 5.
MG> Czy sposob umieszczenia reklam Google (zwlaszcza
MG> wyjasnienie dlaczego one tam sa) nei jest niezgodny
MG> z regulaminem Google AdSense?

Wg nas regulamin nie jest lamany, ale jesli masz jakies watpliwosci to
pisz, na pewno przeanalizujemy to, byc moze jakas interpretacja nam
umknela lub nie jestesmy jej swiadomi, nie wiemy o ktory punkt
regulaminu Ci chodzi? Jezeli chodzi o etykietowanie to wg nas nie.

Czekamy na dalsze uwagi, mamy swiadomosc ze trzeba jeszcze udoskonalic
calosc z kazdej strony, liczymy na konstruktywna pomoc, ale jesli
serwis mial byc pomocny komukolwiek jeszcze w tym roku to nalezalo go
juz udostepnic pomimo ze np nie ma jeszcze zaawansowanego
wyszukiwania.
Dziekujemy za pierwsze maile.

Pozdrawiam,
 Marcin