[Czuwaj] Ze Zlotu na Zjazd

Śro, 21 Cze 2006, 11:46:30 CEST

----- Original Message -----
From: "Sławomir Waś" <slawek w wasie.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Wednesday, 21 June 2006 09:49
Subject: [Czuwaj] Ze Zlotu na Zjazd

Mnie natomiast zainspirowała dyskusja na RN na temat Zjazdu Programowego.
Okazuje się, że różnie ludzie rozumieją jego rolę. Ponadto pojawiły się 2
pomysły terminów - grudzień 2007 i czerwiec 2007. Ja dałem się przekonać do
czerwca i argumentacji, że powinien on odbyć się przed odnawianiem
przyrzeczenia, bo może się zdarzyć, że np. prawo ulegnie zmianie.
Ponadto zwróciłem uwagę, że różne składaliśmy w ZHP przyrzeczenia i ważne
byłoby by w chwili odnawiania tekst przyrzeczenia i prawa nie podlegał już
dyskusjom i był ostatecznie zaklepany w obecnym kształcie lub w nowym.
Podyskutujmy o tych terminach i o tym Zjeździe.
Może poglądy się ugruntują lub padną argumenty za ich zmianą.

===

A to jest dobra idea - czerwiec.

W końcu, jak odnowić Przyrzeczenie, to warto wiedzieć, jakie. I jak. Jakie
sa dopuszczalne zmiany w tym - i czy są. Jakie jest prawo - i jakie będzie.

Dla mnie obecnie nie ma problemu - ale się zastanawiam, jak część choćby z
dyskutantów na [czuwaju] ma odnowić swoje przyrzeczenia - obecnie jest tylko
jedna wersja "słuzby Bogu".

To sa sprawy, które IMHO trzeba poruszyć przed wielkim wydarzeniem, którym
ma byc odnowienie przyrzeczenia. Chyba, ze to odnowienie to tylko pokaz, dla
TV...

DJD