autorytety (było=RE: [Czuwaj] rozwój liczebny)

czesiek w harcerstwo.net czesiek w harcerstwo.net
Czw, 22 Cze 2006, 20:17:18 CEST

-----Original Message-----
From: czuwaj-bounces w listy.czuwaj.net
[mailto:czuwaj-bounces w listy.czuwaj.net]On Behalf Of Michał Górecki
Sent: Thursday, June 22, 2006 6:38 PM
To: 'Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy.'
Subject: RE: [Czuwaj] rozwój liczebny

No widzisz ja widzę odwrotne korelacje.
Bardzo często osoby głośno deklarujące totalną abstynencję (najchętniej 10kę
wyszyłyby nie na lilijce, ale na plecach ;) są bardzo nieharcerrscy w innych
punktach. Najczęściej niebraterscy, mało pogodni, zacietrzewieni, krzykliwi,
apodyktyczni. Oczywiście nie zawsze! Ale widzę taką zależność...

PC=============================
zaraz zaraz,
Co wg Ciebie znaczy "bardzo często" ?

1/2,  1/5,   1/100 czy 1/1000 ??

Proszę, bez "takich" ....

Powiem więcej - jeśli miałbym przypomnieć sobie autorytety harcerskie, takie
na wycięgnięcie ręki, które znam, znałem, to chyba w pierwszej 10tce byłoby
tyle samo abstynentów co nie abstynentów. Albo może nawet mniej tych A.

Ale po co nam takie przykłady, skoro nie stoją za nami żadne badania ;)

PC====================================
Zaraz, zaraz
nie mów o badaniach skoro nie dałeś żadnych przykładów.

Bo może to specyfika krakowskiego "grajdołka"
(gdzież nam do "stolycy"  ;-)))
ale wśród naszych rzeczywistych autorytetów harcerskich
"nie-abstynentów" praktycznie "nie kojarzę".
A sądzę że "plotkarze" raczej by nie przegapili
okazji do "rzucenia błotem w autorytet".
Choć o różnych "wpadkach" zdarzało się wiedzieć/słyszeć.

Ale pytając Cię o autorytety harcerskie
chodziło mi o autorytety
"rangi ogólnopolskiej"
w okresie po 1956.