Re: [Czuwaj] Płyta CD

phm. Jossarian jossarian w harcerstwo.net
Pią, 23 Cze 2006, 14:09:32 CEST

> No wlasnie nie lepiej, jeśli już w tej formie, było wrzucic/dorzucic np.
> jakis atrakcyjny film z tego co robimy, jakiejs gry w ruchu, czy czegos a
> la w podobie...?

> Wg spisu stanowimy 1,69% populacji ludzi młodych. Czyli (w uproszczeniu)
> 98,31% płyt trafi do nieharcerzy.
> Oczywiście harcerze będą chętniej (a będą?) kupować ten numer w związku z
tą
> płyta.
> Niemniej jednak to chyba nie do nich ten produkt.
> Czemu więc wydajemy tą drogą coś co WYRAŹNIE nie jest skierowane do tej
> [...]

Obu druhom prawdę przypomnieć, że ZHP nie jest wydawcą Życia Warszawy i nie
mamy wpływu na to co wydaje ta szacowna gazeta. Z tego co wiem to oni
postanowili wydać płytę z piosenkami harcerskimi, a wydział promocji GK-i
współpracując z nimi przypilnował, by nie nabroili i by wybór był naprawdę
dobry, i by piosenki zaśpiewali harcerze co to potrafią zrobić, i by były to
prawdziwe standardy.

> Mamy tyle fajnych, medialnych rzeczy do pokazania. A pokazujemy piosenki
> harcerskie, pląsy, przyrzeczenia i kiczowate zespoły rodem z festiwalu
> Kielce.

Drogi g00 mam wrażenie (po raz kolejny), że Twoja wiedza o promocji jest
bardzo emocjonalna ;-)
Po pierwsze, o ile się nie mylę harcerze nadal spiewają te piosenki i one
nadal wzruszają nie tylko moje pokolenie. Wydaje mi się, że ten wybór mógłby
być większy, ale z całą pewnością jest to kanon piosenki harcerskiej, i z
całą pewnością harcerze te piosenki spiewają.
Harcerze po prostu w całej swej historii najchętniej spiewają "długo,
smętnie i o miłości, czasem do innej płci, a czasem do Ojczyzny" - to cytat
ze mnie.
Czy chcemy, czy nie harcerze spiewają te piosenki znacznie częściej niż
robią te "fajne medialne rzeczy" i nie możemy uciekac od tego wizerunku, bo
taki on jest. Jesli chcemy go zmnienić, najpierw musimy zmnieć to co robimy,
a przynajmniej starać się to robić. Inaczej nasze działania to będzie
propaganda. Na razie w każdym harcerskim spiewniku znajdziemy piosenki z
kanonu.

Wzrost liczebny?
G00 pamiętaj także, że wizerunek ZHP powinien być skierowany nie tylko do
dzieci i młodzieży, ale także do dorosłych - ich rodziców, a taki przekaz
emocjonalny jak piosenki harcerskie w tym wypadku może się sprawdzić. Może
jakaś mama, czy tata wzruszony przypomnieniem lat młodości "zapisze" dziecko
do harcerstwa.

Pamiętaj także o tym, że ŻW nie jest gazetą skierowana WYRAŹNIE do dzieci i
młodzieży, jest raczej skierowany do zdecydowanie starszych i szansa, że
posłuchają oni płyty z piosenkami harcerskimi jest znacznie większa niż, że
obejrzą film z np. "Gry w ruchu".

Nas nie stać na badanie, ale myślę, że ŻW sprawdziło czy ludzkość będzie
chciała kupowac gazetę z płytą, bo po to przeciez dodaje się płytę do
gazety.

> MARZĘ o badaniach które pokazałyby jak to odbiera młodzież :]
Oj, nie tylko Ty, wielu ludzi z całą pewnością i od dawna.

Zubek

ps. A swoją drogą wszystkiego tego mogłeś dowiedzieć się idąc do Jędruli,
kierownika wydziału promocji gk-i, który "urzęduje" na tym samym piętrze co
Ty. Czasem warto sparwdzić informacje zanim zacznie sie o nich pisać,
zwłaszcza gdy jest to łatwe ;-)