[Czuwaj] jeszcze o Stołecznej - w czym problem

Śro, 28 Cze 2006, 13:10:12 CEST

Dnia środa, 28 czerwca 2006 12:52, Piotr Kowalski napisał:

> A swoją drogą bardzo mnie zaciekawiło, że dh Kowalczyk miał
> pełnomocnictwo jednosoobowe albo z jakimś byłym skarbnikiem i nie
> wiedział, że się skończyło. Może ktoś coś więcej napisać??

Ja może napiszę, jak zrozumiałem wyjaśnienia na Zjeździe. Sprawa zaczęła się
od phm Rafała Suchockiego, który zwrócił uwagę na to, że Naczelniczka ZHP
udzieliła hm Waldemarowi Kowalczykowi nagany w rozkazie i poprosił o
wyjaśnienia.

Potem odbył się mały ping-pong pomiędzy hm Kowalczykiem, a Skarbnikiem ZHP,
jeden twierdził, że nie wie za co dostał, drugi, że wie, bo to było napisane,
jeden, że nie przekroczył pełnomocnitw, drugi, że przekroczył. W końcu
Przewodniczący Zjazdu hm Pater zapowiedział, że zamyka dyskusję bo (tu cytat
z pamięci) "nie chce aby przerodziła się ona w wymianę poglądów". Na to wstał
jakiś gość ze środka sali i powiedział, żeby tę sprawę wyjasnić do końca, bo
chyba jest dość istotna w świetla potencjalnej kandydatury hm Kowalczyka oraz
głosowania nad jego absolutorium.

W końcu hm Kowalczyk udzielił obszernych wyjaśnień. Zrozumiałem z nich, że
posiadł on pełnomocnictwo do zawierania umówi dotyczących cypla
Czerniakowskiego, które było wystawiona na niego i na kogoś jeszcze, kto
pełnił w czasie wydawania pełnomocnictwa funkcję Skarbnika CH. Ta osoba (nie
wiem kto to) przestała pelnić tę funkcję i nie działa juz w ZHP. Wobec tego
hm Kowalczyk uznał, że obecnie posiada pełnomocnictwo jednoosobowo i podpisał
umowę dotyczącą cypla Czerniakowskiego sam.

Podczas wyjaśnień wspominał, że zanim w związku wprowadzono podwójną
reprezentację, to on miał wcześniej jednoosobowe pełnomocnictwo i mógł zrobić
z cyplem co chciał oraz, że w zasadzie, to druga strona umowy jest
zobowiązana do sprawdzenia czy podpisuje umowę z właściwą osobą, więc
zatajenie sprawy dwuosobowego pełnomocnictwa  było z jego
strony "cwaniactwem" (określenie włąsne hm Kowalczyka).

Końcową uwagę Skarbnika ZHP, że należało wystąpić o nowe pełnomocnictwo hm
Kowalczyk skwitował śmiechem (choć oczywiście mogła to być przypadkowa
jednoczesność zdarzeń).

--
Czuwaj!

parasol
Marcin Bednarski parasol(at)harcerstwo.net
56 WDW "Nieprzemakalni" Hufiec Warszawa-oliborz
http://arkadia.harc.pl/nieprzemakalni/
"Choć droga jest bez końca. Pozornie bez znaczenia.
 Mniemam, że mam powody by drogi swej nie zmieniać"