[Czuwaj] Dylematy Statutowe

Krzysztof Ludwig krzysiekl w interia.pl
Śro, 28 Cze 2006, 13:24:50 CEST

----- Original Message -----
From: "Jerzy Łukaszewicz" <jeluk w wodn.lublin.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Wednesday, June 28, 2006 12:43 PM
Subject: Re: [Czuwaj] Dylematy Statutowe

Wyrok po max. 10 latach (czasem krócej, np. gdy sąd wyrazi na to zgodę, albo
chodzi o osobą niepełnoletnią) ulega zatarciu i taki skazany wcześniej
człowiek staje się niekarany.
Być może kiedyś, np. jesli chodzi o pedofilów, te terminy zostana zmienione,
ale jeszcze nie teraz.
Nawiasem mówiąc instytucje zatarcia uważam generalnie za słuszną, ale to już
OT.

> Tez szkoda. Pracodawca moze sprawdzic czy jego sprzataczka byla karana,
> ale kilkudziedzieciotysieczne stowarzyszenie nie moze sprawdzic, czy osoba
> pelniaca spolecznie funkcje kontrolna zwiazku jest "czysta". Dla mnie to
> dziwne. I to bardzo.

Nie zawsze można sprawdzić sprzątaczkę. Żeby sprawdzic człowieka, trzeba
podać na wniosku do KRK podstawę prawną. W większości przypadków nie można
sprawdzić swojej sprzątaczki.

A tak poza tym, to czy ktoś w Związku próbował wystąpić w imieniu
organizacji o wypis z KRK dotyczący członka komisji rewizyjnej?
Ustawa o organizacjach pożytku (...) zawiera zapis, że członkowie organu
kontroli wewnętrznej mają być niekarani, czyli byłaby IMHO podstawa ustawowa
żeby występować do KRK o wypis.

Pozdrawiam!

Krzysiek

PS. Fajny portal... >>> http://link.interia.pl/f196a