[Czuwaj] Druh druhowi... druh (=cz³owiek cz³owiekowi... wilkiem)

Aleksander Senk senk w post.pl
Czw, 29 Cze 2006, 12:39:42 CEST

Ryszard Rutkowski napisa³(a):

> Pos³ugiwanie siê niedopowiedzeniami mo¿e dra¿niæ. Nie bardzo wiem, co
> to znaczy i wszystko jasne?? Bo je¶li chcesz przez to powiedzieæ, ¿e
> ja manipulowa³em przy statucie, to przeginasz druszku.
[ciach]
> I ja nie mia³em zamiaru Druha o¶mieszaæ. W ogóle jestem ma³o
> ¶miesznym i ponurym cz³owiekiem.

S³uchajcie, ch³opaki!
Jak poucza nas m.in. s³ownik jêzyka polskiego nasz druh to cz³owiek
pozostaj±cy z nami w bliskich serdecznych stosunkach, cz³owiek ¿yczliwy,
przyjaciel, towarzysz.

A na Czuwaju panuje moda, ¿e jak chcemy okazaæ komu¶ ch³ód i dystans, to
wtedy mu "druhujemy".
W innych sytuacjach s³owa "druh" w³asciwie sie nie uzywa.

Mam wrazenie, ¿e to piêkne s³owo, tak dla harcerstwa charakterystyczne,
zaczyna byæ symbolem kpiny, lekcewa¿enia oraz "pogawêdek" na ró¿nego
typu zjazdach i spotkaniach, gdzie atmosfera daleka jest od ¿yczliwosci
i serdecznosci.

Mo¿e jednak warto znale¼æ inne s³owo, ktore bedzie uzywane, gdy bedziemy
chcieli podkre¶lic nasz dystans do drugiej osoby?

pozdrawiam
olek