Re: [Czuwaj] Głodówka - ostatni weekend

Jerzy Łukaszewicz jeluk w wodn.lublin.pl
Śro, 1 Mar 2006, 10:15:23 CET

----- Original Message -----
From: "Seascout" <seascout w go2.pl>

> ::> Co jest radykalne? To, ze uwazam, ze nalezy przestrzegac calego PH?
[...]
> ::
> ::Olek... Tak - tego. I zaraz ja ci powiem że dorosły człowiek nigdy nie
> ::przestrzega całego PH.
>

> g00rek - nie!
>
> Bliższy jestem w tej kwestii mojemu koledze ze Szczecina - Adrianowi
> Łaskarzewskiemu, który mówi (w skrócie) że PH to taki kodeks, którego nie
> da
> się przestrzegać, ale należy i trzeba w jego duchu żyć.

I jedno i drugie jest prawda. Problem jest niezwykle skomplikowany, gdy
chcemy dokonywac oceny zachowan moralnych. Nie mozna wtedy zastosowac
jakiegos szablonu. Trzeba analizowac kazdy przypadek indywidualnie i brac
pod uwage wszystkie okolicznosci jakie wystapily. A i tak zawsze pominiemy
jakis.
W zwiazku z ta sytuacja przypomina mi sie stara anegdota o dwoch
spierających się starozakonnych, szukających rozstrzygnięcia u rabina. Jeden
tłumaczył, że skoro gruszki spadają z drzewa sąsiada na jego łąkę, to są
jego. Na co rabin rzekł: "Tak jest, masz rację". Na to właściciel drzewa, że
rośnie w jego sadzie, on ją pielęgnuje, więc do niego należą wszystkie
owoce. Na to rabin: "Tak jest, masz rację". - "Ale jak to rebe? Obaj
jednoczesnie nie mozemy miec racji!" Na to rabin: "Tak. Macie rację."
Zagmatwane... ale prawdziwe.... :-))

phm. Jerzy Łukaszewicz
Hufiec Lublin ZHP