[Czuwaj] Kupa i pogranicza kupy

Krzysztof Ludwig krzysiekl w interia.pl
Śro, 1 Mar 2006, 14:27:52 CET

----- Original Message -----
From: "Dominik Jan Domin" <djdomin w biol.uni.torun.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Wednesday, March 01, 2006 1:07 PM
Subject: [Czuwaj] Kupa i pogranicza kupy

> Tak z pograniczy kupy:
>
> Kto może mi wyjasnić, jak wyglada procedura uzyskania zaświadczenia o
> niekaralności, kto moze tego wymagać i ile to kosztuje?

Witaj!
Nie mam zbyt wiele czasu, stąd nie odpowiem łopatologicznie (nie chce się
pomylić, więc posprawdzać sobie musisz sam).

Reguluje to wszystko ustawa z dnia 24 maja 2000 r. o Krajowym Rejestrze
Karnym (tekst ujednolicony jest na sejm.gov.pl
http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=WDU20000500580&type=3&name=D20000580Lj.pdf).
Tam jest napisane, kto może występować o zaświadczenie. ZHP chyba nie może
tego robić.

Procedura jest określona w Rozporządzeniu Ministra Sprawiedliwości w sprawie
udzielania informacji o osobach oraz podmiotach zbiorowych na podstawie
danych zgromadzonych w Krajowym Rejestrze Karnym. Ostatnia zmiana była w 9
grudnia 2004 r.  Na sejm.gov.pl nie ma tekstu ujednoliconego, trzeba
poszukać gdzie indziej, albo sobie poskładać.

A gdzie? Wykaz punktów w w/w rozporządzeniu, lub w pliku
http://www.ms.gov.pl/krk/punkty_krk.rtf

Ile kosztuje? Chyba nadal 50 zł w sądowych znaczkach. Co prawda od jutra
zmieniają się jakieś opłaty sądowe, ale ta chyba nie.

Numery telefonów, gdzie można zadzwonić po informacje są na
http://www.ms.gov.pl/krk/krk.shtml

Pozdrawiam!

Krzysiek

Kliknij po wiecej! >>> http://link.interia.pl/f18ed