[Czuwaj] Prawo a harcerstwo

Grzegorz Skrukwa greegors w icpnet.pl
Śro, 8 Mar 2006, 10:15:30 CET

----- Original Message -----
From: "Michał Górecki" <goo.grupy w 4zywioly.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Wednesday, March 08, 2006 7:30 AM
Subject: [Czuwaj] Prawo a harcerstwo

> Od kiedy przepisy te zaczynają obowiązywać i dlaczego (jeśli wezmę ze
> sobą dwójkę dzieci sąsiada, to raczej mogę je mieć gdzieś chyba...)
> i czy możemy jako organizacja (i czy chcemy) sobie z tym poradzić.

Na pewno możemy, przynajmniej próbować. Jeżeli  każdy instruktor ZHP
napisze
list do wszytskich posłów ze swojego okręgu, to musi to dać jakiś efekt.
Ale musi w tych listach napisać coś sensownego i musimy umieć się odnieść do
konkretnych spraw. Najważniejsze

Pytanie: czy chcemy. Od bardzo dawna odnoszę wrażenie, że naszym władzom ZHP
tak naprawdę nie
zależy żeby sobie z tym poradzić. Bo niektóre nasze władze sprawiają
wrażenie że nie liczy się dla nich zastęp, drużyna, kształcenie zaradności
życiowej u harcerzy, nie liczy się dla nich obóz harcerski rozumiany jako
wyzwanie pokonywane wspólnie przez instruktorów i harcerzy. Ważne jest żeby
była jakaś tam "HAL" zrealizowana i odklepana co roku, im bardziej pod
sznurek i standardowo tym lepiej, im więcje można tam zatrudnić znajomych
pań pielęgniarek, pań kucharek i panów zaopatrzeniowców tym lepiej...A
jeżeli przypomina to kolonię, to co z tego...

> Być może czas zająć się powazniej tym tematem i przeprowadzić rzetelną
> dyskusją prowadzącą do przelobbowania odpowiednich zapisów tu i ówdzie...

Czas najwyższy! Jest już dosłowanie ostatni moment żeby zacząć kampanię.
Lobby certyfikowanych pilotów wycieczek, biur podróży, zawodowych
przewodników, magistrów AWF itd. jest bardzo silne i zachłanne. Pod hasłami
"walki z szarą strefą w turystyce" coraz bardziej blokuje się możliwości
działania takich organizacji jak PTTK, harcerstwo itd.
W Niemczech HAACP nie obowiązuje nawet w przedszkolach, maluchy się uczą tam
zaradności życiowej samodzielnie smarując i obkładając kanapki.
A u nas?...

pozdrawiam
GS