[Czuwaj] Re: prawo a harcerstwo

Grzegorz Skrukwa greegors w icpnet.pl
Śro, 8 Mar 2006, 14:10:21 CET

Tak naprawdę lekartswem na problem jest tylko zupełnie inne państwo niż to w
którym żyjemy.
Państwo w którym będzie mniej koncesji, mniej zezwoleń, mniej inspekcji,
mniej izb gospodarczych, mniej certyfikatów i niższe podatki. Za to sądy i
prokuratura będą działać szybko i sprawnie tam gdzie chodzi o życie,
zdrowie, bezpieczeństwo i spłacanie należności.
Państwo w którym "Policja turystyczna" (lub straż miejska) będzie chronić
turystów przed kieszonkowcami, a nie ścigać drużynowego (nauczyciela,
opiekuna kółka historycznego, prezesa koła PTTK itd.) za to że ze swoją
grupą zwiedza Kraków bez licencjonowanego przewodnika.
Państwo w którym służby i instytucje  odpowiedzialne za ochronę środowiska
będą skutecznie ścigać kłusowników i wielkich trucicieli, oraz tych chamów
co rozjeżdżają polskie górskie lasy samochodami terenowymi, a nie wynajdywać
kolejne ograniczenia dla obozów harcerskich. Itd.

Nie wiem czy i kiedy doczekamy się takiego państwa, i nie wiem czy władze
ZHP są w stanie całościowo, konkretnie i zdecydowanie lobbować w tym
kierunku.

Nasze nieszczęście polega dziś na tym, ze grupa 10 chłopaków i dziewczyn w
wieku 16-18 lat może spakować plecaki, wziąć namioty i karimaty, i
przewędrować latem całe Karpaty i Sudety  czy Jurę Krakowsko-Częstochowską.
Ale jeżeli chcą to zrobić jako DRUŻYNA HARCERSKA to zaczynają sie schody...

GS