Odp: [Czuwaj] Re: prawo a harcerstwo

Michał Górecki goo.grupy w 4zywioly.pl
Czw, 9 Mar 2006, 07:34:02 CET

Krzysztof Wierzbowski napisał(a):

> Ależ przeciez wszystko co nie jest zabronione, jest dozwolone:) Jedzcie jako
> grupa znajomych wedrownikow... nikt wam nie zabroni chodzic w mundurach :)
> ale niepelnoletnie osoby niech maja przy sobie (albo u kogos pelnoletniego)
> zgode na samodzielny wypad , i po sprawie :D

A potem można się dziwić czemy komendant hufca nie chce na coś pozwolić :P

Jeśli chodzi o obozy wędrowne i inne tego typu wyjazdy to ja nie widze
problemu. Ludzie czy tak trudno jest zdobyć stopień phm??? Ile macie lat?

Czy mitologizowanie stopni musi dalej trwać? Ile lat ma taka przeciętna
osoba chcąca zorganizować obóz? 16? 17? Czy trochę więcej? Zakładam, że
w wieku 18 spokojnie powinna już zdobywać pwd (a przecież może zrobić to
wcześniej), a potem brać się z phm, jeśli chce w zhp zoś dalej robić!

JA rozumiem, że mamy obecnie wiele obostrzeń, ale rozumiem też tych,
którzy chcą je wprowadzać. Bo nie możemy też pozwalać jeździć wszystkim
"ot fru, jak se frania chce".

To już trochę nie te czasy, pozatym nadal jesteśmy jedną organizacją i
pamiętajcie, że wpadka jednej drużyny rzutuje na pozostałe! Po pijackich
wpadkach na obozie żeglarskim rodzice pytają mnie jak u mnie na obozie
sprawa ztym wygląda, bo to przecież też obóz żeglarski...

Znajomi z PTTK mówią że "ściągali kolejną bandę harcerzy-kretynów" z
gór, bo poszli w samych mundurach na górę "bo na dole słońce świeciło",
a wogóle to szli bez mapy, bo na azymut.

***

Generalnie jestem zdania, że potrzebujemy silnego zespołu HALiZ, który
zająłby się na poziomie centralnym wszelkimi problemami z nią związanymi
- od analizy bieżących problemów, po wprowadzenie rozwiązań - zarówno
wewnętrznych (poradniki, kursy, rozwiązania systemowe) jak i zewnętrzne
(lobbowanie odpowiednich przepisów).

Chyba to potrzebne, bo przecież obóz w życiu harcerskim jest tak ważny...

(nie pisze ile w lesie spędziłem, bo boję się liczyć, a na bazie tylko
gościnnie ;)