[Czuwaj] Krzyż za Załugi dla ZHP

Czw, 9 Mar 2006, 11:58:14 CET

No i za takie posty serdecznie dziękuję.
/ czy harcerz w tym Twoim przykładzie stał prosto, czy przechylał się
na lewo ? :) /
 Pozdrawiam
Ryszard Rutkowski

Tekst oryginalnej wiadomości:
Od: Marek Jedynak <marek_jedynak w o2.pl>
Do: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Temat: Re: [Czuwaj] Krzyż za Załugi dla ZHP
Data: 2006-03-09 09:11:05

Marek> Ryszard Rutkowski napisał(a):
> [...]
Marek> Ryszardzie,
Marek> pomijając post g00rka, że regulamin został juz ustalony, to zwrócić
Marek> chciałem uwagę na ogólne zasady noszenia odznaczeń państwowych,
Marek> wojskowych i organizacyjnych.
Marek> Choć ustawa z dnia 16 pa?dziernika 1992 r. o orderach i odznaczeniach.
Marek> (Dz. U. z dnia 8 grudnia 1992 r.) nie omawia w jaki sposób noszone są
Marek> poszczególne odznaczenia, powinniśmy zasięgnąć w tej kwestii do tradycji.

Marek> Uważam, że wzorem armii praktycznie chyba wszystkich krajów na świecie
Marek> oraz sposobu nadawania odznaczeń cywilnych, powinniśmy pozostawić
Marek> miejsce Krzyża Zasługi dla ZHP po lewej stronie, tuż pod krzyżem. Nie
Marek> wprowadzałbym zmian ani w sposobie noszenia (odświętnie Krzyż; na
Marek> codzień baretka), ani w jego umiejscowieniu. Odznaczenia zwyczajowo
Marek> przypina się i nosi po lewej stronie. Wyjątkiem są odznaki honorowe
Marek> (znów odwołam się do wojska: odznaki uprawnień specjalnosciowych np.
Marek> instruktor spadochr. innych krajów gdzie nosi się po lewej stronie -
Marek> Polacy przypinają po prawej i nawet nie nad a na kieszeni).

Marek> Wg mnie (tu uśmiech do g00rka ;) flaga na zreformowanym mundurze i logo
Marek> ZHP jest źle trafione, jeżeli dochodzą właśnie jeszcze baretki, bądź
Marek> odznaczenia pańswtowe / resortowe / organizacyjne.

Marek> Przykład:
Marek> spotykamy druha/druhnę i patrzymy na jego / jej lewą stronę munduru:
Marek> - naramiennik wędrowniczy
Marek> - Harcerski Znak Spadochronowy
Marek> - Krzyż Harcerski
Marek> - dwa rzędy baretek
Marek> - Krzyż Zasługi dla ZHP
Marek> - flaga Polski i logo ZHP
Marek> - lilijka WOSM lub koniczynka WAGGGS
Marek> - znaczek zuchowy na pasku / ewent. instruktora lotniczego / instruktora NS
Marek> - między tym wszystkim jeszcze sznur sobie wisi (niech będzie dla
Marek> podkoloryzowania jakiś duuuży ;)

Marek> LECZ POMIMO TEGO ZLEGO PRZYKLADU POZOSTALBYM PRZY NIEZMIENIONYM MIEJSCU
Marek> NA KRZYZ ZASLUGI DLA ZHP

Marek> Marek Jedynak

Marek> --
Marek> Grupa dyskusyjna Czuwaj
Marek> Czuwaj w listy.czuwaj.net
Marek> http://listy.czuwaj.net/mailman/listinfo/czuwaj
Marek> Aby zrezygnowac z subskrybcji wyslij list na adres Czuwaj-request w listy.czuwaj.net o temacie unsubscribe

Wiadomość wysłana przez program DRACO ORGANIZER http://www.dshome.pl