Re: [Czuwaj] Powyżej 1000m npm

adams a.adamski w szpital.koscierzyna.pl
Pią, 10 Mar 2006, 10:50:04 CET

Sądzę, że nie uda nam się niczego rozstrzygnąć w tej kwestii, ponieważ
zrobili to za nas urzędnicy, którzy prawdopodobnie mają takie pojęcie o
turystyce górskiej, jak ja o astronomii. Jestem gorącym zwolennikiem
pokazywania dzieciom i młodzieży piękna górskiego krajobrazu, ale chyba nie
można tego ująć w ścisłe ramy prawne inaczej niż w formie turystyki
indywidualnej lub zorganizowanych rajdach przez jednostki gwarantujące
bezpieczeństwo na trasie. Moim skromnym zdaniem to ja jako rodzic powinienem
zadecydować, czy moje dziecko z daną osobą może jechać w góry, czy nie i
koniec. A potem pozostaje już tylko odpowiedni sposób ubezpieczenia takiego
wyjazdu. Ponieważ często potrafiłem uduwodnić, że prowadzący grupę
instruktor ma niewielkie pojęcie o turystyce górskiej - po prostu nie
wyrażałem zgody lub podejmowałem ryzyko. I właśnie o to ryzyko chodzi.
adams