[Czuwaj] Wylkuczony - czy na pewno??

czesiek w harcerstwo.net czesiek w harcerstwo.net
Czw, 23 Mar 2006, 20:40:41 CET

-----Original Message-----
From: czuwaj-bounces w listy.czuwaj.net
[mailto:czuwaj-bounces w listy.czuwaj.net]On Behalf Of wedrowka1 w vp.pl
Sent: Thursday, March 23, 2006 5:30 PM
To: czuwaj w listy.czuwaj.net
Subject: [Czuwaj] Wylkuczony - czy na pewno??

> Mam więc pytanie czy harcerz zwolniony z ZHP
> ma prawo uczestniczyć nadal w życiu harcerskim
> na biwakach i rajdach i nosić mundur
> czy nie może tego robić przynajmniej przez 3 lata
> jak zakłada statut

Ponieważ mam nieodparte wrażenie ze autor to troll

chce jedynie zwrócić uwagę na ciekawostkę prawną.

Z tym 3-letnim okresem jest teraz problem
gdyż obowiazywał on wg starego Statutu
czyli do 04.12.2005. w brzmieniu:
§ 28
7. Wykluczonemu z ZHP decyzją sądu harcerskiego
przysługuje prawo ponownego ubiegania się
o członkostwo w ZHP po upływie trzyletniej karencji
i po uzyskaniu pozytywnej opinii sądu,
który orzekł o wykluczeniu. (....)

I nie dotyczył osób wykluczonych decyzją drużynowego.

W praktyce, taki wykluczony mógł zostać członiem ZHP
już na drugi dzien po wykluczeniu, np. w innej druzynie.

Teraz zapis brzmi:
§ 27
7. Wykluczonemu z ZHP przysługuje prawo
ponownego ubiegania się o członkostwo w ZHP.
Zasady ponownego ubiegania się o członkowstwo
określa Rada Naczelna ZHP. (....)
Tylko że RN ZHP jeszcze nie określiła tych zasad.

Czy obecni na Liście członkowie stosownej komisji RN ZHP
mogą "puscić farbę" w jakim kierunku zmierza projekt tych zasad ?

Czesław