[Czuwaj] Re: system stopni instruktorskich

Aleksander Senk senk w post.pl
Pią, 24 Mar 2006, 00:07:47 CET

Paweł Krzywicki napisał(a):
> Zadam pytanie, które mnie nurtowało chyba od zawsze. Żeby dobrze je
> zrozumieć trzebaby się wesprzeć rysunkiem, co tutaj jest niemożliwe, ale
> może pomogą liczby.
>
> Wg Was zdobycie danego stopnia instruktorskiego powinno wiązać się z
> osiągnięciem określonego poziomu, czy zrealizowaniem określonego postępu?
[ciach]

Troche o tym pisałem wczesniej.

Przedstawie swoje zdanie korzystajac z systemu liczbowego:
Zakladamy, ze przewodnikiem nie powinien zostac ktos, kogo ocena jest
mniejsza niz 5, phm - 15, hm - 30.

Nie znaczy to jednak, ze jezeli ktos na pwd. "wyrobil" 10 pkt, to jego
proba na phm. powinna byc łatwiejsza. Bowiem nic nie stoi na
przeszkodzi, aby robiac phm. dobil np. do "23".

Tu sa oczywiscie indywidualne kwestie - potrzeb srodowiska, motywacji
probanta (czasem nie ma co przedłużać proby), wiedzy i możliwosci
opiekuna itp.

To myslenie zakłada oczywiście wniosek, którego nie każdy instruktor -
podzielajacy w teorii powyzsza zasade - jest w stanie przełknąć:
Otóz nie każdy, kto jest chętny i sie bardzo stara może lub powinien
zostać pwd., phm., hm.... .

(co w przypadku stopni harcerskich takie oczywiste byc wcale nie musi! A
nawet - stwierdza niektorzy, a ja nie bede sie sprzeciwial zbyt silnie -
w ogole nie ma miejsca)

pozdrawiam
olek