[Czuwaj] Interpelacja cz.I

Tomasz Werner twerner w igf.edu.pl
Pią, 5 Maj 2006, 10:00:59 CEST

Slawek napisał:
> -    składka roczna ubezpieczenia NW w Chorągwi Dolnośląskiej na
> podstawie porozumienia z PZU wynosi 5 zł. I jest do utrzymania w
> skali.
>
> -    koszt produkcji karty rabatowej/legit. członkowskiej - 2x4 zł
> (jeśli będą 2, to może kartę rabatową mogą zasponsorować firmy?)
>
> -    składka międzynarodowa - max 1euro! - 4 zł.
>
> -    ubezpieczenie turystyczne i OC - 1 zł rocznie
>
> Razem 18,00 zł
> -    koszty centralnych władz społecznych ZHP - 6 zł.
>
> Razem: 24 zł
>
>      W tej sytuacji uzyskalibyśmy możliwość utrzymania składki w
> [...]
Sławku,
w twoim wywodzie brak mi dwoch kwestii:
1. Zwrocenia uwagi gdzie sa ponoszone koszty finansowane ze skladek -
czyli ze na przyklad:
za karty rabatowe, skladki miedzynarodowe , funkcjonowanie wladz
naczelnych placi GK i do niej musi trafiac w zwiazku z tym np 18.50
za ubezpieczenie OC placi choragiew i musi dostac 5.50
a reszta zostaje w druzynie.
Wtedy zostanie wyjasnione dlaczego podzial skladki jest taki a nie
inny.
2. Zwrocenia uwagi ze srodki ze skladek sa "znaczone" - przeznaczone
na konkretne wydatki a nie na inne. Czyli skladki nie beda sluzyc do
finansowania innych celow - jak koszty ogolnoadministracyjne hufcow
lub ksztalcenie w hufcu.
W twoim modelu w hufcu nie zostaje nic ze skladek - zmieniona jest
calkowicie filozofia po co sluza skladki - do regulowania konkretnych
platnosci a nie jako jedno ze zrodel finansowania m.in. wszystkich
kosztow tzw ogolnoadministracyjnych
Poza tym wydaje mi sie ze twe pierwsze wyliczenie wysokosci skladek
(24 zl, w tym 6 zl na koszty centralnych wladz spolecznych) jest
niespojne z dalszymi wyliczeniami. W tym wyliczeniu nie widze gdzie
zostaje 6 zl do pozostawienia w druzynie, a 6 zl na wladze centralne
to w skali zwiazku kwota 600 000 zl (a nie 60 tys).
Pozdrowienia
Tomasz Werner