[Czuwaj] jeszcze jedno pytanie: ciężar plecaka

Grzegorz Skrukwa greegors w icpnet.pl
Sob, 6 Maj 2006, 19:18:59 CEST

Mam jeszcze jedno pytanie: czy istnieją jakiekolwiek formalne normy określające dopuszczalny ciężar (masę) plecaka w zalezności od wieku osoby go noszącej?
Nie chodzi mi o zdroworozsądkowe wypowiedzi typu "taki ciężar żeby dziecko udźwigneło plecak i się nie zmęczyło przesadnie go nosząc" tylko o konkretne liczby.
Przejrzałem trochę przepisy państwowe i związkowe o turystyce, także PTTK_owskie broszurki o organizacji wycieczek górskich, oraz dyskusje prasowe o ciężarze tornistrów szkolnych, z tych ostatnich wynika że takowych norm nie ma. Zapewne jednak są jakieś wytyczne znane np. absolwentom kierunków typu wychowanie fizyczne itd.
Czuwaj!
phm. Grzegorz Skrukwa