[Czuwaj] Re: 1% (?)

Piotr Tabor ptabor w czuwaj.net
Czw, 11 Maj 2006, 13:43:22 CEST

Drodzy grupowicze i drogi Seascout'cie,

Chyba niestety nie podzielam Twojego optymizmumu oraz zachwytu ZHP'ową
kampanią 1%:

Co zauważyłem:
    - Drętwe potwierdzanie stereotypu harcerza jako "frajera" od
przeprowadzanie babć przez ulicę.
( Tylko proszę - nie piszcie, że nie rozumiem/nie doceniam wartości
służby, bo doceniam, ale ... (tu argumenty tematyczne)
... ale niechcę by ten wątek przerodził się w dyskusje na temat służby)
    w wyborczej oraz na stronie wyborczej.

    - Reklame radiową - też "bez jaja"... - i co gorsza zaważyłem ją na
stronie internetowej ZHP - a nie usłyszałem w radio
(to może być moja wina - bo słycham "Trójki"...:P - ale wydaje mi się,
że jest to stacja, która trafia do potencjalnie hojnej  grupy społecznej)

Czego niestety mi zabrakło:
      - Świetnych reklam radiowych (dowcipnych i aż miło się ich
słuchało ), Artura Andrusa, które nie tylko "prosiły o pieniądze",
ale IMHO miały efekt PROMUJĄCY HARCERSTWO wśród rodziców i wśród
potencjalnych członków.

      - Strony internetowej, która trzymała rękę na pulsie...
Jedyny tegoroczny wpis to:
"
10.01.2006
Kampania 1 procent dla ZHP rozpoczęta
<http://1procent.zhp.pl/index.php?do=news&navi=0034,0003&id=1551>
Kampania 1 procent dla ZHP rozpoczęta

"
... to smutne... bardzo smutne...

Brak informacji o tym, czy np. 19%-towcy nie mogą wpłacać,.brak
programów do wypełniania druków,  brak informacji o darmowych wpłatach w
pewnych bankach...
Olanie sprawy kujące w oczy...

     - druków i "profesjonalnych" materiałów papierowych - dostarczanych
niegdyś do hufców (może do mojego "Warszawa Ochota" nie dotarły)
     - nowych pomysłów
     - I JESZCZE raz: PROMOCJI HARCERSTWA... a przy okazji "1%"

    Swoją drogą taki pomysł - jak przechodziłem podczas poczty głównej
pod koniec terminu rozliczania PITów to widziałem godzinne i dwugodzinne
kolejki,
nie tylko do okienek by wysłać polecony, ale do okienka w którym można
było kupić kopertę (i np. znaczek na polecony).

Jak niunia w okienku nie musiałaby "sprzedawać znaczków", czy tłumaczyć
jak wypełnić "potwierdzenie" nadania to kolejek by nie było....
Pole do służby, promocji harcerstwa i zarabiania kasy i kampanii 1% w
szczególności dla poczt harcerskich:
Zorganizować sprawny system sprzedaży znaczków na polecone, kopert,
stęplowania kopert adresami najblższych urzędów skarbowych
i w porozumieniu z pocztą coś takiego zorganizować w tym "gorącym" okresie.

//=============================================================================================

Zatem nie rozumiem zachwytu i określeń "Genialna kampania". Może jestem
ślepy i przeoczyłem miliony reklam, nie dotarły do mnie  druki -
ale jeśli ja nie zauważym, to sądzę, że osoba, której obojętnej jest
harcerstwo - również.

Co do optymizmu w kwestii wysokości wpłat to nie podzielam, bo:
a) Kampania IMHO była bardzo cienka
b) Rośnie nam konkurencja  - głównie w drobnicy, która bezpośrednia
dotyka poszczególnych "płatników".

Czuwaj,

 Maruder: pwd. Piotr Tabor (HO)