[Czuwaj] Giertych, ateizm, sluzba Bogu

Wto, 16 Maj 2006, 13:25:23 CEST

----- Original Message -----
From: "Kasia Lipińska" <lipinskakatarzyna w o2.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Monday, 15 May 2006 21:22
Subject: Re: [Czuwaj] Giertych, ateizm, sluzba Bogu

>Ja uważam ze należy wprowadzić drugą rotę przyrzeczenia, bo tłumaczenie
>ateistom, że służba bogu to, to samo, co służba ludziom jest dobre dla
>10-ciolatków i to nie zawsze. Wędrownik czy harcerz starszy to zwierz
>inteligentny(nie mówię, że zuch czy harcerz nie) nie da sobie wody z mózgu
>robić. Może ktoś z was wie jak od strony formalnej wygląda zmiana roty
>przyrzeczenia?? Wierzcie mi to bardzo niezręczne przyrzekać służbę bogu jak
>się w niego nie wierzy. Póki, co ZHP nie jest organizacją katolicką i
>dlatego powinno się w niej szanować odmienne poglądy.

Nie stawiaj znaku = pomiędzy "katolik" i "wierzący w Boga". To podstawowy
błąd ateistów. Jak ktoś wspomina o Bogu, to od razu jest oskarżany o
proponowanie organizacji wyznaniowej podporządkowanej Radiu Maryja.

Póki co, to ZHP jest organizacją ludzi wierzących w Boga. Sa organizacje,
dopuszczające inną rote przyrzeczenia - np. SH. Czemu się tam nie
przeniesiesz?

Ja nie tłumaczę ateistom, że "służba Bogu" to "słuzba ludziom", bo to
bzdura. Tutaj się z Tobą zgodzę.

I jeszcze jedno - "służba Bogu", a nie "służba bogu". Dobrze? Różnica taka
sama jak pomiędzy "Kasia Lipińska" a "kasia lipińska".

Pozdrawiam

Dominik Jan Domin