[Czuwaj] Re: Ateizm

Janusz Sikorski jsikorski w wp.pl
Czw, 25 Maj 2006, 09:53:01 CEST

Dnia 25-05-2006 o 07:32:58 <czuwaj-request w listy.czuwaj.net> napisał:

> Mysli BiPi o wychowaniu są ciągle aktualne - i na moje powinny stanowić
> podstawę harcerstwa. Nie pomysły niewiadomo-kogo z niewiadomo-kiedy. Stą
> dmoje dążenie do harcerskości (czy też scoutowatości) ZHP, do
> puszczaństwa,
> do systemu małych grup i jego interpretacji w praktyce, jak chocby do
> swobodnego gotowania a małych grupach (nie jako przymus, kto chce, niech
> sobie jedzie z kucharką), i całej reszty.
> DJD

I tu w pełni popieram Dominika. Tyle że różnimy się w definiowaniu służby
Bogu.
Ale cóż... każdy z czasem sam musi dojśc do tego ;)

Ze swej strony proszę tylko o mniejszą "bojowość". Nie można walczyć o
pokój nie mając go w sobie :D.
Naprawdę warto czerpać garściami z przesłań pozostawionych przez Jana
Pawła II.
Na jednym z ekumenicznych spotkań (na kórym obecni byli przedstawiciele
większości wiar łącznie z indianami wypalającymi fajke pokoju do których
JPII pałał szczególnym afektem)najważniejszym było stwierdzenie... "jest
jeden Bóg"...
Szczęśliwy szczególnie jestem z faktu że Benedykt kontynuje dzieła Jana
Pawła II, polecam wszystkim Jego pierwszą encyklikę:
http://www.vatican.va/holy_father/benedict_xvi/encyclicals/documents/hf_ben-xvi_enc_20051225_deus-caritas-est_pl.html

naprawdę warto przeczytać i przemyśleć...

Na zakończenie kilka słów Benedykta z niedawnego przemówienia...

(...)Wiara nie jest jakąś teorią, którą można sobie
przyswoić albo też odrzucić. Jest rzeczą
bardzo konkretną: stanowi kryterium,
które decyduje o naszym stylu
życia. W epoce, w której wrogość i zachłanność
stały się superpotęgami, w
epoce, w której jesteśmy świadkami
nadużywania religii, prowadzącego aż
do apoteozy nienawiści, neutralna racjonalność
sama nie jest w stanie nas
ochronić. Potrzebujemy Boga żywego,
który nas umiłował aż do śmierci.(...)

Pozdrawiam