[Czuwaj] margines, mniejszosci, bylo:Proba podsumowania dyskusji o ateizmie

Czw, 25 Maj 2006, 11:11:56 CEST

----- Original Message -----
From: "Andrzej Rolewicz" <harc38 w op.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Thursday, 25 May 2006 08:56
Subject: [Czuwaj] margines, mniejszosci,bylo:Proba podsumowania dyskusji o
ateizmie

> Natomiast odnośnie tego, ze 5% to "margines" z którym (w domysle) nie
> trzeba się liczyć - to przypomne odwrotna sytuacje - ksiedza, ktory na
> obozie odprawial msze dla 5 harcerzy i twierdzil, ze dla jednego warto.
> Dlatego trzeba uwazac z tym "marginesem" i nie przekreslac go . (A moze
> przy odpowiednim podejsciu wlasnie z tego marginesu bedzie sie wywodzil
> np. jakis przyszly Naczelnik ZHP ? :)
>
> Ponadto trzeba ostroznie podejsc do samych statystyk - na wielu obozach ci
> ktorzy nie chca isc na msze stanowia grubo ponad 5 % :)

Tutaj pytanie o sens słowa "wierzący". Czy to jest "katolik"? To by
znaczyło, że w pozostałych 5% są jeszcze wierzący z innych wyznań. A moze
"ochrzczony"? A może tyle się deklaruje, a bo tak?

Wole badania kościelne - liczenie uczęszczających na niedzielne Msze św.
wykazuje około 1/3 ludności. Tylu mamy wierzących katolików, reszta to do
wyboru: wątpiący, poszukujący, ludzie innych wyznań i religii (często bardzo
wierzący), ateiści i chyba (na moje większość, choć nie poparte badaniami)
ludzie oziębli religijnie.

Dominik Jan Domin