[Czuwaj] Re: Paczka Czuwaj, Tom 19, Numer 40

Marcin Skocz hrskocz w harcerstwo.net
Pon, 29 Maj 2006, 16:22:06 CEST

> Stalin? Hm... i jego nastepcy? Czemuz od razu "bez ideologii"?

Bo ideologia wymaga wiary w nią. Więc człowiek pozbawiony tej łaski jest
dla mnie prawdziwym ateistą ;-)

> W dalszym ciągu nie odpowiedziałeś na pytanie - co jest podstawą normy
> społecznej dla ateistów.
> Co mam odpowiedzieć dziecku - "ateiście", gdy się zapyta, czemu ma byc
> "dobry". Albo czemu kradzież jest zła, gdy go nikt nie złapie. Albo czemu

> ma
> pomagać biednym.

Chyba jestem za mały jeszcze i wiele przemyśleń przede mną, ale polecam
wszystkich teoretyków umowy społecznej, od Hobbesa do Bertranda Russela
włącznie. Może któreś z ich wytłumaczeń będzie ok?

A z Franco to bym jednak uważał, zanim go zaczniesz bronić. Podobnie z
Salazarem, choć prędzej.

pozdrawiam
Marcin Skocz