[Czuwaj] Re: Paczka Czuwaj, Tom 19, Numer 65

Piotr Kołodziejski mlodytm w poczta.onet.pl
Pon, 29 Maj 2006, 18:31:22 CEST

> Otórz problem sprowadza się do tego jak odpowiedzieć na pytanie:
>
> Dlaczego mam nie kraść?
>
> Wierzący może odpowiedzieć: Bo tak Bóg nakazał naszym przodkom.
>
> A co na takie pytanie odpowiada niewierzący?

Przede wszystkim dlatego, że tak nakazuje Prawo Harcerskie i jeżeli
harcerz chce być Harcerzem, to powinien się tego trzymać. Dalsze
tłumaczenie opierałoby się na przedstawieniu argumentów dotyczących
życia w społeczeństwie (w zależności od wieku pytającego).

Jeżeli chodzi o wersję odpowiedzi dla wierzącego... parę razy było mi
dane się spotkać z bardzo dociekliwymi dziećmi (bardzo powszechna cecha
u tych młodszych). I wytłumaczenie, Że Bóg tak kazał, nie wystarczało.
No bo dlaczego tak kazał?

--
Piotr Kołodziejski