[Czuwaj] Czym jest harcerstwo? i DLA KOGO ?

Michał Górecki goo.listy.dyskusyjne w 4zywioly.pl
Wto, 3 Paź 2006, 08:51:37 CEST

czesiek.harcerstwo napisał(a):
> Olek pewnie za jakis czas odpisze, ale chciałbym uzupełnić Twoje
> tytułowe zapytanie i "pytanie pomocnicze"
> DLA KOGO ?
>
> Niektórzy pewnie uznają że odpowiedź jest prosta, ale czy na pewno ?
>
> Zwłaszcza gdy czytam taki tekst:
>
> ".......Rada Miasta Krakowa, uznając ogromny wkład harcerstwa
> w kształtowanie postaw młodego pokolenia Polaków,
> dostrzegając wybitne walory wychowawcze ruchu harcerskiego,
> popierając kreowanie postaw w duchu służby Ojczyźnie bliźnim,
> w 90 - tą rocznicę powstania na ziemiach polskich pierwszych drużyn
> [...]
No właśnie - DLA KOGO?

Ja odpowiem może znowu poprzez naszą misję :)

Czy tego chcemy czy nie to jest właśnie misja NASZEJ organizacji. Nie
narzucona w sposób sztuczny, nie wymuszona.

Istniejemy DLA MŁODYCH LUDZI. Oni sa naszą grupą docelową. Sa naszymi
"klientami", powinni byc targetem naszej promocji. Nie istniejemy dla
Rady Miasta Krakowa, dla burmistrza Krakowa, dla starszych mieszkańców
Krakowa...

Wychowujemy młodych ludzi i w ten sposób służymy Polsce. Jeśli w ten
sposó pomożemy to świetnie! Ale czas zdać sobie sprawę, że te czynności
mają charakrter czysto instrumentalny, a nie autoteliczny, jak np w
przypadku wojska!
Nasz program jest po to, aby wychowywać! "Naszą *misją* jest
wychowywanie młodego człowieka..."