[Czuwaj] Re: Dla kogo ?

Michał Górecki goo.listy.dyskusyjne w 4zywioly.pl
Wto, 3 Paź 2006, 12:49:20 CEST

czesiek.harcerstwo napisał(a):
> Chyba się zagalopowałeś.
> W KTÓRYM miejscu
> i JAKIE zapisy Statutu i Misji ZHP
> neguje Janusz ?
>
> Czesław

Napisałem, że zapisy zarówno w misji jak i naszym statucie mówią
wyraźnie w jaki sposób "pracujemy dla Polski". Jesteśy organizacją
wychowawczą - to trzeba przede wszystkim zrozumieć.

Nasz program nie jest autoteliczny, jest NARZĘDZIEM. Negowanie tego
poprzez antymarcinkiewiczowskie "nie, nie , nie" jest negowaniem tych
zapisów :)

O to chodziło.

Po prostu obecne zapisy są do bólu pragmatyczne, bez romantycznej
otoczki typu "Jednak Polska jest dla Polaków dobrem wyższym i tyle.",
czy "To indywidualne szczęście jednostki, jej zdolność i dorobki musi
harcerstwo działające z ramienia Państwa i Narodu wykorzystać do
budowania szczęścia drugich..."

A pozatym - kto to jest Naród? Kto to jest dzisiaj Naród? Kto tworzy
społeczeństwo polskie?
Dzisiaj wogóle unika się słowa NARÓD, gdyż ma konotacje lekko
nacjonalistyczne...

Pomagamy Polsce poprzez wychowanie młodych ludzi. Patriotów. Nie
biorących łapówek, wychowujących dzieci, nie kradnących. Trzymających
się wartości, które są dla ważne.
Myślących poprzez pryzmat ogółu a nie tylko własnej jednostki.

JA to doskonale rozumiem... Tylko nie chcę owijać tego w słowa, które
kojarzą mi się raczej z Młodzieżą Wszechpolską :/