OT - Re[2]: [Czuwaj] konkurs rozstrzygnięty

Rafal.Suchocki w pse.pl Rafal.Suchocki w pse.pl
Pon, 23 Paź 2006, 15:59:48 CEST

Ale Piotrze - ja się w pełni z Tobą zgadzam.

Tak już zupełnie OT przypomniały mi się dwie historie.

Jedna humorystyczna druga trochę mniej.

Pierwsza będzie o moim wykładowcy - a swoją drogą niezłym pisarzu - Jerzym Sosnowskim, do niedawna  pracownikowi TVP Kultura. Z racji tego, iż naszą uczelnie zaszczycił wykładem Zygmunt Bauman (kto zacz, orientuje się każdy kto ma jakieś pojęcie o socjologii i naukach pokrewnych - jeden z nielicznych Polaków, którzy zrobili światową karierę), zorganizował z nim we wspomnianej TVP kultura program, którego Bauman miał być honorowym gościem.   Problem w tym, iż w latach 50-tych tenże Bauman, splamił się współpracą z władzą ludową. To nic, że jak wielu potem z wiekiem poszedł po rozum do głowy i wyemigrował na zachód. Tam szerząc zgoła odmienne poglądy. W każdym razie program z takim człowiekiem to taki zaszczyt dla TVP  jak nie przymierzając program ze ś.p. Heideggerem (który był w NSDAP) czy też z bliższej półki Grassem.
Niestety przyszedł prikaz z góry (z samiuśkiej  góry), że program owszem ok, tematyka całkiem zacna -  ale bez pana Baumana.
Przy czym warto zaznaczyć, iż formuła tego programu wcale nie zakładała budowania ołtarzyku panu Baumanowi.

W geście protestu pan Sosnowski zrobił jedyną rzecz jaką podyktowało mu sumienie i podziękował TVP Kultura za współpracę. Na szczęście Jego sytuacja materialna na to pozwalała.

>poprzedni ustrój? Moja babcia, gdy ja w szkole średniej działałem w
>"nielegalnym harcerstwie" i wyrzekałem na komunistów, mówiła:
>"dziecko, ty nic nie wiesz, gdyby nie oni, twoja matka nie poszłaby na
>studia, tylko biedowała na wsi".

No i humorystycznie.
Edward Redliński (którego twórczości literackiej nie cenię tak mocno) powiedział kiedyś, iż gdyby nie PRL, to "pasałby krowy nad Narwią".

W tym samym czasie zaczęła krążyć (na zasadzie Urban Legend) pewna anegdota:

W ubikacji gmachu KC pojawił się napis:

 - "Niech zdycha w końcu ten PRL"

Po kilku godzinach pojawił się dopisek, prowadzony inna ręką:

- "Gdyby nie PRL to byś był pastuchem!!!"
Następnego zaś dnia, pojawił się napis:

"Kowbojem. Yuhuuuuuuuu! Kowbojem"

--
s00hy