[Czuwaj] Hiszpański skauting a lewica , było:konkurs rozstrzygnięty

Michał Górecki goo.listy.dyskusyjne w 4zywioly.pl
Pon, 23 Paź 2006, 16:05:07 CEST

czesiek.harcerstwo napisał(a):
> Właśnie, nie upraszczajmy.
> W przypadku Hiszpanii łatwo mylą się przekonania lewicowe
> z "antyfrankistowskimi". A to nie to samo.

Ale one stąd wypływają w dużej mierze!
Chociaz zastanawiam się, czy tylko stamtąd. W sumie to już zupełnie inne
pokolenie.

Byłem w Hiszpanii w 1995 roku, mieszkałem tam 3 tygodnie. Byłem pełen
werwy i wiary w naszą prawicę i... zostałem niemalże narażony na
towarzyski ostracym, gdy ludzie dowiedzieli się o moich poglądach.
Wszelkie odniesienia do komunizmu w formie barów z sierpem i młotem,
"cuba libre", che guevara, itd.

Moje tłumaczenia o drugiej stronie , realnej stronie komunizmu
przynosiły mały skutek. "Mieliśmy już prawicę" slyszałem.

Podczas niedawnych rozmów ze skautami, a raczej kadrą GK organizacji
katalońskiej i ogólnohiszpańskiej sprawa potwierdziła się. Lewicę
pojmują jako równouprawnienie, postęp, działania socjalne, itp.

Rzadziej poruszali kwestie odniesienia do kościoła, wiary jako takiej,
czy innych spraw...

Ale jak już kiedyś Olek napisał - terminu lewica / prawica są same w
sobie mało dokładne, więc ciężko je używać.

Lepsze są dwie osie - wartości, i podejście ekonomiczne.