Re: [Czuwaj] na z³o¶æ nie pozwolimy Polakom chodziædo szko³y...

Wto, 24 Pa¼ 2006, 13:14:39 CEST

----- Original Message -----
From: "Seascout" <seascout w go2.pl>
To: "'Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy.'" <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Monday, 23 October 2006 17:15
Subject: RE: [Czuwaj] na z³o¶æ nie pozwolimy Polakom chodziædo szko³y...

::Co dok³adnie NIC nie oznacza - kraje skandynawskie, jako protestanckie,
nie
::maj± nadmiaru polityków typu "niewa¿ne czy Polska bêdzie biedna czy
bogata,
::grunt by by³a katolick±" - to okre¶ III RP, a z drugiej - mamy na podwórku
::twórce krzy¿a harcerskiego... te¿ w pewnykm czasie nielubianego za
::pogl±dy...

No widzisz... i jako protestanckie wygenerowa³y najbardziej chyba socjalne
pañstwa jakie zna ¶wiat. Nie dziwne?

::Gospodarn¶æ Wielkopolan i galicyjska bieda tez siê nie wziê³y w dwóch
::róznych kosmosach, tylko na naszym terenie...

Ale zobacz w jak± stronê zmierza³ kraj. Budowa COP, autonomia ¶l±ska,
zwiêkszaj±cy siê z roku na rok prze³adunek w Gdyni, nowe lokomotywy, jedne z
lepszych w Europie samolotów, zakrojona na szerok± skalê modernizacja armii
(czy wiesz, ¿e w 1942 roku mia³o prawie nie byæ kawalerii!) testowany nowy
model pistoletu maszynowego - to by³ postêp!

By³y te¿ i ciemne strony. Konstytucja - cokolwiek chyba nie do koñca w pe³ni
demokratyczna, rabunkowe osadnictwo i pogarda dla mniejszo¶ci narodowych na
ziemiach wschodnich (kresach), rosn±cy antysemityzm... O tym nie wolno
zapomnieæ.

Ale jako¶ wierzyæ mi siê nie chce, ¿e gdyby nie by³o wojny, w³adze Polskie
nie przeprowadzi³yby elektryfikacji wsi! Albo nie wprowadzi³y powszechnego
szkolnictwa. Wydaje mi siê, ¿e to mity propagandy komunistycznej - ¿e tylko
dziêki PZPR zawdziêczamy pr±d i czytelnictwa. Moim zdaniem bzdura!

=======

Tego nie wiem, nie wiem, czy przy pogl±dach poliycznych pr±d trafi³by na
Kresy wschodnie, do miasteczek i wsi, gdzie Polacy stanowili mniej ni¿ 50%.

Czy szkolnictwo powszechne nie zakoñczy³oby sie d³ugo... na poziomie szko³y
powszechnej, i to traktowanej jako "formalnie jest" - zw³aszcza na Kresach.

Kraje skandynawskie okresla siê niekiedy jako socjalne - nie wiem, czy bez
odpowiednich ideologii to powsta³oby... Albo - kiedy. Po prostu nie wiem.

DJD

Wiêcej informacji o li¶cie dyskusyjnej Czuwaj