Re: [Czuwaj] Książeczki Harcerskie

Śro, 20 Wrz 2006, 12:00:36 CEST

----- Original Message -----
From: "Przemysław 'Chaber' Chabros" <chaber w uznam.net.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Tuesday, 19 September 2006 23:24
Subject: Re: [Czuwaj] Książeczki Harcerskie

> Teraz czy środowiskiem jest już moja drużyna czy może hufiec, tym samym
> może mi narzucać zasady numerowania?

A bo ja wiem... w ZHP kazdy moze wszystko, niezaleznie od dokumentów...

> Tak samo jak wyżej Rafale na jakiej podstawie jest w ten sposób
> rejestrujesz, dlaczego taki system numeracji? I dlaczego nie nadał Ci go
> hufec np.: żebyś nie nadał numeru takiego samego jak ma ktoś inny?

Wieki temu (nie wiem jak obecnie) Hufiec ZHP Słupsk prowadził jedna,
scentralizowaną bazę książeczek, z numeracja hufcową, z ewidencją wydanych
książeczek w hufcu.

Aktualnie w Toruniu obowiązuje zasada podobna do tej, jaką ma Rafał -
zatwierdzona jakiś czas temu w rozkazie KH. Nie wiem, jak się
zabezpieczaprzed powtórka numerka u drużyn o tym samym numerku - pewnie
nijak. Ale cóz, obecnie książeczka harcerska jest świstkiem, do kupienia od
reki w publicznym sklepie, niezaleznie, czy jesteś członkiem ZHP, czy nie...
tak samo zresztą i symbole, zastrzeżone prawnie... choćby znaczek WOSMu, nie
do kupienia w FIRMOWYM SKLEPIE WOSMu (internetowym) ze względu na
zastrzeżenie prawne tylko dla cżłonków organizacji, w Polsce do kupienia od
ręki w sklepach tzw. harcerskich na kopy (a tak w ogóle, to jestem ciekaw,
czy ktoś kontroluje ich produkcję przez prywatne firmy i czy płacą one
haracz z tego tytułu do ZHP czy WOSM - rzecz do sprawdzenia przez 4Ż).

DJD