[Czuwaj] Re: zjazd programowy

hm. Rafal M. Raniowski HR rafal w harcerz.pl
Czw, 28 Wrz 2006, 15:43:06 CEST

----- Original Message -----
From: "Radek Topolski" <r_topolski w poczta.onet.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Thursday, September 28, 2006 3:20 PM
Subject: Re: [Czuwaj] Re: zjazd programowy

> From: "Janusz Sikorski" <jsikorski w wp.pl>

> Ja też mam taką nadzieję.  Z jednej strony stwierdzamy że działamy (czyli
> wychowujemy) w duchu wartości zawartych w PH, z drugiej strony pojawiają
> się
> wątpliwości jak mamy rozumieć dziś prawo i wartości w nim zawarte.
> To podstawowe pytania na które MUSIMY sobie odpowiedzieć.
>
> Co do zmian tekstu prawa - odwiecznego i niezmiennego :-))))
> Moja propozycja - porzućmy obecnie obowiązująca wersję prawa (zredagowaną
> 1990 roku) i powróćmy do tej która obowiązywała w ZHP w latach 1932 - 39.
> [...]
Ta redakcja uzywana obecnie, rozni sie od wersji z roku 1932 pierwszym
punktem. Jest "Harcerz sumiennie spelnia swoje obowiazki wynikajace z
Przyrzeczenia Harcerskiego", a w 1932 bylo: "Harcerz sluzy Bogu i Polsce i
sumiennie spelnia swoje obowiazki".

Moim skromnym, acz subiektywnym zdaniem wersja z przedwojenna (1932) jest
ladniejsza :)

Pozdrawiam,
Viking-Szczecin