[Czuwaj] Re: zjazd programowy...

Janusz Sikorski jsikorski w wp.pl
Czw, 28 Wrz 2006, 17:34:17 CEST

Dnia 28-09-2006 o 16:37:38 <czuwaj-request w listy.czuwaj.net> napisał:

> Ja się zgadzam, ale Ciągle brakuje mi pewności, co do skuteczności
> tego
> narzędzia w tej perspektywie. Ale nie w teorii tylko w praktyce. Nie w
> płaszczyźnie etycznej, tylko praktycznej
> Chciałbym wiedzieć _na pewno_ jaka jest różnica w kształtowaniu
> postaw
> wychowanków wobec spożywania alkoholu pomiędzy instruktorem
> abstynentem, a
> instruktorem, ktĂłrego harcerze nigdy nie widzieli jak spoĹźywa alkohol.
> Tylko
> [...]

Pewności nam brakuje wszystkim. Ja mam tylko pewne przesłanki. W domu na
półce mam zdjęcie córki oprawione w ramkę z Redsa. Mniej więcej połowa
dzieci jak jest u mnie pierwszy raz, na jej widok staje wryta w miejscu. I
bynajmniej nie z powodu wyglądu mojej córki (ją dobrze znają) Dopiero
opowiadają jakie były ich pierwsze myśli na ten widok. Nawet nie będe tego
cytował. Dla wielu dzieci harcerstwo jest ostoją normalności, oazą w
zapitym świecie.