[Czuwaj] !!! Ordynacja a zjazdy choragwi

Pią, 29 Wrz 2006, 11:35:16 CEST

----- Original Message -----
From: "Jerzy Łukaszewicz" <jeluk w wodn.lublin.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Friday, September 29, 2006 10:27 AM
Subject: [Czuwaj] !!! Ordynacja a zjazdy choragwi

> Boje sie, ze zniknie to w nawale dyskusji o zjezdzie programowym, a sprawe
> mam bardzo wazna.
> Gdzie jest okreslony tryb odwolywania sie w przypadku nieumieszczenia
> nazwiska na liscie uprawnionych z glosem czynnym do uczestnictwa w
> zjezdzie choragwi?
> Ordynacja wyborcza mowi o takim trybie tylko w przypadku zbiorek
> wyborczych.
> Jest to wazna i pilna dla mnie sprawa.

Ordynacja nic o tym nie mówi z prostego powodu.
Formalnie nie ma czegos takiego jak lista
"...uprawnionych z glosem czynnym
do uczestnictwa w zjezdzie choragwi..."
Dlaczego ?
Punkt 36 Ordynacji jasno określa że:
(....)
36. W zjeździe chorągwi biorą udział z głosem decydującym
delegaci wybrani przez zjazdy hufców,
komendanci hufców
oraz członkowie komendy chorągwi, (......)

Dla tych osób "listą uprawnionych" są rozkazy komendanta chorągwi.

Oczywiście ogłoszenie w jednym rozkazie porządkuje sytuację,
więc nie ma przeszkód aby taka była.

Skoro jednak na takiej liście
umieszczonej w rozkazie komendanta choragwi
kogoś by pominięto to wówczas ma zastosowanie tryb
określony w regulaminie sądów harcerskich ZHP
który zacytuję poniżej w całości

Pozdrawiam

Czesław

==================
ROZDZIAŁ VII

POSTĘPOWANIE ODWOŁAWCZE W SPRAWACH
PRZYDZIAŁU SŁUŻBOWEGO, ZALICZANIA SŁUŻBY INSTRUKTORSKIEJ,
SKREŚLENIA Z LISTY CZŁONKÓW ZHP
ORAZ ODWOŁANIA
OD DECYZJI DOTYCZĄCYCH PRAW WYBORCZYCH
§ 70
Podstawą do wszczęcia postępowania odwoławczego jest odwołanie osoby
zainteresowanej, złożone do właściwego sądu harcerskiego:
1) w sprawach przydziału służbowego, zaliczania służby i skreślenia z listy
członków ZHP - w terminie nieprzekraczalnym (zawitym) 14 dni od
powiadomienia o decyzji właściwego komendanta,
2) w sprawach odwołań od decyzji dotyczących praw wyborczych - w terminie
nieprzekraczalnym (zawitym) 3 dni od rozpatrzenia przez właściwego
komendanta wniosku o umieszczenie na liście wyborczej.
§ 71
Odwołanie powinno zawierać:
1) oznaczenie odwołującego się,
2) dokładne określenie zaskarżonej decyzji lub rozkazu komendanta,
3) wskazanie zarzutów, na których oparto odwołanie,
4) podpis odwołującego się.
§ 72
Jeżeli odwołanie nie spełnia wymogów określonych w § 71, przewodniczący sądu
wzywa odwołującego się do jego uzupełnienia w terminie 3 dni pod rygorem
pozostawienia odwołania bez rozpoznania.
§ 73
Jeżeli wniosek spełnia wymogi formalne, przewodniczący sądu harcerskiego lub
wyznaczony członek sądu harcerskiego kieruje rozpatrzenie odwołania na
posiedzenie, na którym sąd orzeka w składzie jednoosobowym.
§ 74
1. Termin rozpoznania odwołania od daty jego wpływu do właściwego sądu
wynosi:
1) w sprawach zaliczania służby instruktorskiej, przydziału służbowego oraz
skreślenia z listy członków ZHP - 14 dni,
2) w sprawach decyzji dotyczących praw wyborczych - 3 dni.
2. O terminie posiedzenia sądu powiadamia się odwołującego się i właściwego
komendanta, którzy mają prawo wziąć udział w posiedzeniu sądu.
§ 75
1. Po rozpoznaniu sprawy sąd harcerski wydaje postanowienie
2. Postanowienie sądu harcerskiego jest ostateczne i nie podlega
zaskarżeniu.
§ 76
Sąd harcerski po ogłoszeniu postanowienia doręcza je wraz z uzasadnieniem
odwołującemu się i właściwemu komendantowi.