[Czuwaj] Re: zjazd programowy

Janusz Sikorski jsikorski w wp.pl
Pią, 29 Wrz 2006, 11:38:52 CEST

Dnia 29-09-2006 o 11:01:12 <czuwaj-request w listy.czuwaj.net> napisał:

> inaczej postawię pytanie - czy młody dorosły, który opuści ZHP, do tego
> by
> być świadomym i aktywnym obywatelem naszego  kraju, by mieć ukształtowany
> charakter, powinien być abstynentem? I dalej... jakie cechy  jeszcze ma
> mieć?
> Seascout

Naszym celem nie jest tworzenie abstynentów. Młody cżłowiek wchodzący w
życie powinien wiedzieć że alkohol i inne używki są złe. I w większości o
tym wiedzą, my nie musimy im tego uświadamiać, dowiadują się tego w
szkole, z filmów, reklam itd. Problemem jest uwiarygodnienie tego w oczach
młodzieży. Bo co z tego że w telewizji widzi taki czy inny spot
opowiadający o szkodliwości nałogów jeśli wkoło wszyscy piją. Co z tego?
Właśnie dlatego Instruktor harcerski chcący być wychowawcą MUSI być
abstynbentem (tak samo jak musi mówić prawdę, być starszym bratem itd... ,
. Inaczej wszystko staje sie sztuczne i mało wiarygodne. Są różne metody
obrazowanie MH, wśród nich jest okręt żaglowy, nie na darmo przy sterze
stoi Instruktor podpisany jako przykład osobisty. Bez tego MH pożegluje...
no nie wiem dokąd...Chociaż dokąd to może i wiem ale jak prędko i na ile
skutecznie...

Pozdrawiam

sikor