[Czuwaj] Re: zjazd programowy

Aleksander Senk senk w post.pl
Pią, 29 Wrz 2006, 11:42:47 CEST

Michał Górecki napisał(a):
> Nie Olek, to nie jest śmiech na sali. To poważna decyzja, jakich w
> dorosłym życiu podejmuje się sporo. To nie czarno-białe podejście do
> życia i samodzielne wyznaczanie sobie granic. Tak jak we wszystkim
> innym. W byciu prawdomównym (niestety nie zawsze), w byciu pogodnym
> (niestety nie zawsze) w byciu ofiarnym (niestety nie zawsze). Dorosłe
> życie pełne jest takich dylematów.

> Nie ma pojęcia ile to jest picie umiarkowane. I nie ma pojęcia ile to
> jest szacunek do przyrody. Ile wody w ciągu miesiąca zużyjesz? Ile
> śmieci posegregujesz? Ile drzewek posadzisz?

Dlatego to sa idealy, g00rek, a nie narzedzia wychowawcze.

"picie umiarkowane" nie jest narzedziem wychowawczym.

Wymaganie abstynencji - jest nim. A wymaganiem abstynencji mozna
orzygotowywac takze do umiarkowanego picia i do swiadomej decyzji na
temat ilosci tego picia w przyszlosci.

Swiadomej, bo czlowiek zna juz wybor. Gdy nigdy abstynencji nie
sprobuje, gdy nie uwierzy w jej sens - nie bedzie mial wyboru.

I to byl zasadadniczy sens mojej wypowiedzi.
Widze, zbyt zakamuflowany, zbyt trudny.. Ale masz racje, g00rek - to sa
trudne sprawy.

pozdrawiam
olek