[Czuwaj] Re: zjazd programowy

Krzysztof Ludwig krzysiekl w interia.pl
Pią, 29 Wrz 2006, 22:14:28 CEST

----- Original Message -----
From: "Marcin Bednarski" <parasol w harcerstwo.net>

Dnia piątek 29 września 2006 13:04, Jerzy Łukaszewicz napisał:

> http://serwisy.gazeta.pl/cafe/1,57004,1330189.html
>
> Może to się przyda? Trochę danych jest już w pierwszym akapicie. Żródło
> raczej
> wiarygodne.

Nie do końca się przyda w tym akurat kontekście. Artykuł nie dotyka kwestii
błędnych przekonań normatywnych (np. że wszyscy uprawiają seks).

Ale mniejsza z tym. W każdym razie wycofuję się ze stwierdzeń lekceważących
zagrożenia związane z przedwczesną inicjacją seksualną.
Tym bardziej, że jak napisałem różne zachowania ryzykowne u młodzieży często
występują jednocześnie.

Tyle, że mam problem.
Bo o ile wiem mniej więcej, jak powinna (zgodnie z obecnym stanem wiedzy)
wyglądać profilaktyka uzależnień, jeśli chodzi o alkohol, czy narkotyki
(dlatego upieram się przy abstynencji kadry, jeśli mamy ją prowadzić), to
nadal nie za bardzo wiem, jak ma wyglądać profilaktyka, jeśli chodzi o seks.

Część rad z artykułu (abstynencja od alkoholu przed stosunkiem i wzmacnianie
czynników chroniących) należy stosować też w profilaktyce antyalkoholowej.
Gorzej z innymi:  proponuje się masturbację i edukację seksualną. Promowanie
masturbacji w ZHx raczej odpada. A co do edukacji seksualnej to jestem w
zasadzie za, ale była już chyba dyskusja na ten temat na liście i pojawiło
się sporo głosów przeciw (akcentowano problem wartości chrześcijańskich i
prawo rodzica do inicjowania tego typu edukacji). Czyli pat.

Pozdrawiam!

Krzysiek

Dziewczyny Paryza >>> http://link.interia.pl/f19a3