RE: [Czuwaj] zastrzeżenie Krzyża Harcerskiego

TOGRO.com.pl togro w togro.com.pl
Nie, 1 Kwi 2007, 21:45:34 CEST

O ile wiem, to nie takie proste żeby zarejestrowac znak towarowy. Nie jestem
fachowcem, ale chyba trzeba dowiezc swoich praw do uzywania danego znaku,
szczególnie jeśli nie jest się jago autorem...

Moim zdaniem ZHP powinno zastrzec w takim rejestrze, ze z tego znaku mogą
korzystac wszystkie organizacje harcerskie, oficjalnie zarejestrowane w
Polsce.

Wiem, ze to może być problemem w przypadku rejestracji jakichcs "dziwnych"
organizacji pseudoharcerskich, ale takie ryzyko chyba trzeba poniesc, skoro
wychodzimy z zalozenia, ze inne organizacje mogę krzyza uzywac. Wyobrazam
sobie powstanie jutro Zwiazku Harcerstwa Ziem Polskich, który także będzie
uzurpowal sobie prawo do krzyza i tradycji harcerskich, ale będzie miał
zupelnie inne cele i metody pracy.

Z drugiej strony przeciez krzyz harcerski był projektowany dla organizacji o
nazwie Zwiazek Harcerstwa Polskiego.
Może to kontrowersyjna teza, ale mysle, ze ZHR i kazda inna organizacja poza
ZHP mialalby problem z zarejestrowaniem takiego znaku w Urzedzie.
Wiec może nie jest tak zle, ze zostal W OGOLE zarejestrowany...

Jeśli ZHR, czy jakkakolwiek inna organizacja harcerska uwaza, ze ZHP nie
mialo prawa do takiego zastrzezenia, to może chyba wniesc zastrzezenie do
Urzedu Patentowego. Mysle, ze były dokonywane takie proby. A jeśli ZHP mialo
prawo to zrobic, to może nie czas na "listy otwarte" w tej sprawie.

Zastanawiam się, czy dobrym rozwiazaniem nie byloby wpisanie w Statucie ZHP
zapisu, który ta sprawe by rozwiazal. Wtedy nawet Naczelnik, czy
Przeowdniczacy ZHP nie moglby nic w tym temacie zmienic.

Pozdrawiam
_______________
Tomasz Grodzki
TOGRO - Komputery, Sieci, Internet