Fakty i Mity :) Re: [Czuwaj] =?iso-8859-2?Q?zastrze=BFenie Krzy=BFa?= Harcerskieg o

Pon, 2 Kwi 2007, 13:17:12 CEST

Tekst oryginalnej wiadomości:
Od: Andrzej Rolewicz <harc38 w op.pl>
Do: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Temat: Re: Re[2]: Fakty i Mity :) Re: [Czuwaj] zastrzeżenie Krzyża Harcerskieg o
Data: 2007-04-02 13:02:12

AR> Rysiu drogi !
Ująłeś mnie...

AR> Pół biedy teraz - co najwyżej twojej postawie mogę zarzucić, że
AR> innych harcerzy nie traktujesz jak braci...
No mam na temat braterstwa swój pogląd, ale to chyba trochę nie
w temacie jednak wypowiedź...

AR> Ale co będzie, jeśli ZHP zdobędzie się na odwagę i sprawdzi jaki
AR> procent naszych instruktorów akceptuje zasady skautingu po którym
AR> mogłoby się okazać, ze wiekszość jest za zasadami obowiązującymi
AR> w Polsce Ludowej ?
Uwielbiam takie wywody... Wytłumacz mi proszę jaki ciąg logicznej
argumentacji doprowadził Cię do takiego wniosku, że zasady skautingu
były inne w czasach Polski Ludowej i III/IV (?) RP?

AR> Czy po ewentualnym wystąpieniu z WOSM nadal będziesz uważał, ze
AR> tylko ZHP ma prawo używać krzyża, a pozostali, łącznie z tymi którzy
AR> odejdą z ZHP aby założyć skautową organizację opartą na zasadach
AR> ZHP(1918) stracą to prawo ? Nie uważasz, że to absurd ?
AR> Andrzej.

Tak się składa, że  KH nie jest odznaką WOSM tylko ZHP. Nie, nie
uważam tego za absurd. Bo to nie jest tak, Drogi Andrzeju, że w ZHP
decyduje wola 10 %. Jeśli 60-70 czy ile tam % stwierdzi, że ZHP ma
hołdować idei socjalizmu - a my nic nie będziemy potrafili z tym
zrobić - odejdziemy, może stworzymy własny ruch, własną organizację,
ale prawo używania KH zostanie w ZHP, bo jego odznaka.

Ryszard

Wiadomość wysłana przez program DRACO ORGANIZER http://www.dracosoftware.eu