Re: [Czuwaj] Re: zastrzeżenie Krzyża Harcerskiego

Sławomir Waś slawek w wasie.pl
Wto, 3 Kwi 2007, 08:59:11 CEST

> Wywołany poniżej odpowiadam:
> 2. Kolejnym problemem jest to, że z jednej strony władze ZHP deklarują,
> że> nie mają zamiaru komukolwiek zabraniać korzystania z Krzyża
> Harcerskiego i> że cała kwestia dotyczy jedynie sfery znaków towarowych i
> owej przysłowiowej> wódki, a z drugiej strony pojawiają się argumenty o
> tym, że mogą sie pojawić
> inne organizacje, które nie będą dość "harcerskie" i wtedy można za
> pomoca> patentu odebrać im prawa do korzystania. O ile pierwsza kwestia
> nie budzi> zastrzeżeń, o tyle druga to już mocno kontrowersyjny temat, bo
> [...]

Wydaje mi się, że najlepiej rozumiem tu propozycję GK dla ZHR i SH. Otóż w
moim powiecie kobieta wyrzucona za nadużycia z ZHP załozyła sobie Związek
Harcerstwa Wiejskiego, który  dziuś sprowadza się do prowadzenia sali
wiejskiej w Piławie Dolnej i organizowania wesel i wiejskich zabaw. Ale
długo udawali harcerstwo, organizowali obozy (aż TVN ich odróżowił), używali
naszych symboli a owa pani nazywała się Naczelnikiem ZHW.

Więc wystąpienie współne z dwoma organizacjami harcerskimi, które dzis
realnie działają uważam za dobry pomysł, godny rozważenia w ZHR. Odrzucenie
tej propozycji nie będzie odebrane jako obrona jakiś mniejszych środowisk
tylko jako pójście w zaparte niestety. I zaś będzie kłótnia...
SW