[Czuwaj] Krzyż

admiral admiral w pomaranczarnia.org
Wto, 3 Kwi 2007, 11:59:56 CEST

<cytat kto="Paweł Rozdżestwieński">
> W dyskusji toczonej na tym forum w sprawie KH wyciągam sobie takie
> wnioski:
>
> - organizacja ZHR, pragnie używać znaku charakterystycznego dla ZHP, co
> już
> z samego założenia jest absurdem, bo nie po to tworzy się inne
[...]
> jakiejkolwiek organizacji poza-wosmowskiej. Mam osobiście nadzieję, że
> zarejestrowanie KH pozwoli wreszcie na to, żeby tylko ZHP go używał i nikt
> więcej. Zmusi to wreszcie tęgie mózgi ZHR i innych organizacji do własnej
> odznaki i wreszcie pozwoli odróżniać harcerzy.
[...]
> Żyjemy w wolnej Polsce - czas, aby ZHR to zrozumiał i wreszcie dorósł do
> decyzji o własnej odznace organizacyjnej. Nie możecie Druhny i druhowie
> żyć
> przeszłością i ciągle  w kontekście większego brata. Czas sie wyrwać ku
> wolności:-)

Zdecydowanie sadze, ze KH jest odznaka polskiego ruchu harcerskiego, a nie
zadnej z organizacji. Harcerstwo polskie jakz adna inna organizacja
pokazalo, wlasnie na przekor czasom i rozmaitym ideologiom, jak wazna jest
idea i ruch a nie instytucja. Tak jak znak "V", jak "kotwica PW", znak
"solidarnosci", nie sa tylko znakami towarowymi danego "znakotworcy",
tylko skladnikiem szerokorozumianego wspolnego dorobku kulturowego tego
kraju. Zawlaszczanie tego znaku przez jedna organizacje jest jak slynne
jakis czas temu - "zapisywanie Jezusa do partii" . Mnie uczono, ze harcerz
bardziej bedzie dawal, niz zabieral, ale to moze jakis warszawski lokalizm
:(.

Ponadto elementem fundamentu kazdej organizacji harcerskiej jest otwartosc
na innych ludzi a szczegolnie innych harcerzy (chyba, ze sadzisz, ze
harcerze sa tylko w zhp). Uwazam, ze uzywac symboli moze kazdy, ale jak
zacznie ich uzywac w sposob niegodny, to dopiero trzeba krzyczec, a nie na
starcie zabraniac.

admiral

--
:)