[Czuwaj] RE: Fakty i Mity :)

Andrzej Rolewicz harc38 w op.pl
Wto, 3 Kwi 2007, 15:22:53 CEST

Użytkownik Piotr Kowalski <szare.szeregi w wp.pl> napisał:
>A dlaczego z 1918 a nie powiedzmy z 1935, 1936 lub 1946 ?
>
>Kowlak

trudne zadanie domowe dostałem od Ciebie, bo trudno u mnie o dostęp
do materiałów źródłowych...
Na przyklad nie dotarłem do informacji, jaka była treść Prawa i Przyrzeczenia
oraz Deklaracji Ideowej zaserwowanej nam w 1945 roku.
Zagadnienie sprowadza się do tego, że czy ZHP z danego okresu było jeszcze,
czy też nie organizacją o charakterze skautowym. Dlatego (IMHO) uważam,
że Krzyż Harcerski jest odznaką skautowej organizacji w Polsce
(z godnie z intencją tego, kto go projektował, oraz ze względu na
wewnętrzną symbolikę.)
niezależnie od tego, jaka to ostatecznie organizacja będzie.
I - gdyby - ZHP zdecydowalo sie na odejście od ideałów skautowych
żal byloby mi tego symbolu, jakim jest Krzyż.
Z tego tez względu uwazam za niewlasciwe uzywania Krzyza przez "socjalistyczne" harcerstwo
jak i przez - jeszcze raz przepraszam - Stowarzyszenie Harcerskie.
(które powtórzę, ze uznaję za fajną i potrzebną organizację)
Czy zaakceptujesz taką odpowiedź ?
Andrzej.