[Czuwaj] a moze by tak....

Piotr Giczela piotr.giczela w zhr.pl
Wto, 10 Kwi 2007, 18:50:38 CEST

> Obecnie brązową nosi kadra zuchowa ZHR (kapelani fioletową).
> Wydaje mi się że pomysł byłby lepiej zrealizowany przy koncepcji
> braku stopni i harcmistrz=instruktor.

Może ja coś w swej organizacji przespałem przez zimę, ale w życiu nie słyszałem o takich rzeczach. Znaczy by zuchmistrze w ZHR nosili brązowe podkładki. Niebieskie sznury funkcyjne. To i owszem. A poza tym normalnie zdobywają stopnie instruktorskie, które oznaczane są normalnie. Czyli pwd - granatowa podkładka, phm - zielona, hm - czerwona.
Swego czasu była mowa tu i ówdzie, by tzw. działacze harcerscy, wzorem sytuacji w przedwojennym ZHP, zamiast miniaturki krzyża do marynarki, mogli nosić krzyż normalny, o ile wcześniej byli harcerzami, albo chcą wstąpić do ZHR w "podeszłym wieku". I pojawił się pomys, jako, że krzyża nie można nosić do koszuli w kratkę, by mieli prawo do noszenia mundurów, a pod krzyżem brązowej podkłądki. Ale nie słyszałem, by pomysł wyszedł poza wstępne dyskusje kuluarowe.

--
Pozdrowienia,
 Piotr Giczela