[Czuwaj] Dla kogo prawo wyborcze, bylo: Bractwo? - wazne !!

Michał Górecki g00rek64 w gmail.com
Sob, 14 Kwi 2007, 11:42:05 CEST

14-04-07, Andrzej Rolewicz <harc38 w op.pl> napisał(a):
> Niech dalej robią dobra robotę !!! Jako członkowie ISGF !
> Przecież te stowarzyszenia nie prowadzą odrębnej działalności, tylko
> wspierają się wzajemnie !!!

Nie Andrzej, to nie tak.

Organizacja nie może istnieć składając się jedynie z drużyn. Nie
sądziłem, że przyjdzie mi bronić przynależności do głównej
organizacji, bo zazwyczaj musze przekonywac ludzi, że sporo osób
powinno przejść do szeroko rozumianego bractwa :)

Ale cóż. Nie wyobrażam sobie głównej organizacji bez rzeszy
kształceniowców, programowców i innych tego typu osób. Nie możemy
upierać się przy tym, że harcerstwo to JEDYNIE to co robi się w
drużynach i nie możemy tym osobom odmawiać członkostwa w organizacji.

Czym innym są narzędzia pozwalające stwierdzić, czy dana osoba realnie
działa na funkcji, albo czy się sprawdza. Ale te osoby powinny być
częścią wspólnoty jako takiej.

Przypominam - nie mówię o funkcjach administracyjnych zupełnie. Mówię
o funkcjach wychowawczych, czy programowych, ale wyższegfo szczebla.
To często ludzie z doświadczeniem skautowym, REALNIE tworzący życie
choćby hufca. Nie oszukujmy się, większość drużynowych nie będzie
zainteresowana działaniem całej organizacji, czy nawet regionu. Oni
skupiają się na swoich drużynach ... i dobrze!

Dajmy im te narzędzia, dajmy im prawo wyborcze, ale nie sprowadzajmy
sprawy do absurdu. Szczególnie, że obecnie bardzo dużo drużynowych w
ZHP to nastolatkowie! :(
Nie sądzę, aby mogli bez żadnej pomocy sprawnie decydować o kierunku
organizacji. SAMI. Współdecydować - oczywiście.

I jeszcze raz napiszę - wypisywanie instruktorów o których pisałem
poza główną organizację to bardzo duży kop DEmotywujący. Nie czują się
częścią wspólnoty jako takiej. A przecież tez pracują za darmo.

Natomiast jak najbardziej "wyrzuciłbym" tam osoby nie pełniące już
funkcji, a także pełniące dunkcje administracyjną (opcjonalnie).

Oczywiście w każdej chwili można "wrócić" obejmując funkcję.