[Czuwaj] Prosto z WPROST

Mich kedros w op.pl
Pon, 6 Sie 2007, 00:06:23 CEST

Witam,
Niezgodzę się ze stwierdzeniem, że WSZYSTKIE niepokorne jednostki budowały
ZHR. Moja drużyna również była "niepokorna" i dobrze pamiętam te długie
rozmowy na przełomie lat 90-tych na temat czy wyjść z ZHP i budować coś
nowego. Zostalismy w ZHP z czego jestem teraz dumny.
Co do artykułu WPROST. Nie chciałbym upolityczniać listy, jednak już od
dawna było widać i słychać jak szeroka rzeką płyną kadry ZHR do obecnego
rządu i jemu podległych struktur....
Artykuł muszę najpierw przeczytać aby móc się wypowiedzieć co do treści.
Pozdrawiam

Czuwaj

Mich

----- Original Message -----
From: "Piotr Giczela" <piotr.giczela w zhr.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy" <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Saturday, August 04, 2007 2:48 PM
Subject: [Czuwaj] Prosto z WPROST

Witajcie!

Po sobie wiem, że nie zawsze mam czas przeglądać masę gazet, by wyszukać
interesujące informacje, w tym o działalności harcerskiej. Dlatego spodobał
mi się sposób podawania informacji w linkach na Czuwaju przez tych, którzy
coś interesującego przeczytali Dziękuję Druhnom i Druhom za to, a
jednocześnie pragnę się zrewanżować nieco.
Otóż w internetowej zapowiedzi poniedziałkowego "Wprost"
(http://www.wprost.pl/ar/?O=111509) znalazłem taki oto kawałek...

TAJNE SŁUŻBY WERBUJĄ HARCERKI

Zapleczem personalnym dla działającej od 2006 r. Służby Wywiadu Wojskowego
stał się Związek Harcerstwa Rzeczypospolitej. Jak ustalił ?Wprost?, znaczną
część funkcji kierowniczych średniego szczebla w służbie, która powstała w
wyniku likwidacji WSI, pełnią druhny ze Starszyzny Organizacji Harcerek ZHR.
W wojskowym wywiadzie zatrudniona została m.in. harcmistrz Małgorzata
Żochowska, wcześniej przewodnicząca Okręgu Mazowieckiego ZHR, oraz
podharcmistrz Anna Zagrajek, eksskarbniczka zarządu Okręgu Mazowieckiego
ZHR. ? Nie komentuję takich spraw ? powiedziała nam druhna Zagrajek pytana o
pracę w wywiadzie wojskowym.
Z naszych informacji wynika, że na pomysł zatrudnienia harcerek w nowych
służbach specjalnych wpadł przewodniczący Komisji Weryfikacyjnej WSI i szef
Służby Kontrwywiadu Wojskowego Antoni Macierewicz. Przed wieloma laty był on
instruktorem drużynowym tzw. Czarnej Jedynki, działającej przy stołecznym
liceum im. Rejtana 1. Warszawskiej Drużyny Harcerskiej, do której nawiązuje
w swej działalności ZHR.
Dlaczego właśnie środowiska harcerskie stały się zapleczem kadrowym nowych
służb wojskowych? Odpowiedzialni za służby nie chcą tego komentować. - Dane
pracowników i funkcjonariuszy służb specjalnych podlegają ustawowej ochronie
? tłumaczy ?Wprost" Krzysztof Łapiński, rzecznik ministra koordynatora służb
specjalnych Zbigniewa Wassermanna. Notabene, on sam był związany ze
środowiskiem ZHR.

O sprawie także w najbliższym wydaniu tygodnika ?Wprost", w sprzedaży od
poniedziałku, 6 sierpnia

Mój mały komentarz jest następujący: zarówno Małgosia Żochowska jak i Ania
Zagrajek wciąż pełnią swe funkcje instruktorskie w ZHR. Ania nawet
wizytowała w lipcu prowadzony przeze mnie obóz.
A czy ZHR wprost nawiązuje do "Czarnej Jedynki:" tego bym nie powiedział.
Wszystkie niepokorne jednostki harcerskie są protoplastami naszej
organizacji. Uproszczenie autora i nazwanie niemalże druha Antoniego
Maciarewicza "ojcem założycielem" może, moim zdaniem, rzucać niekorzystne
światło na ZHR.

04.08.2007, 14:40